Moeder op IC

19-01-2019 om 20:32 uur

Hallo,

Mijn moedertje (57) is afgelopen zondag in elkaar gezakt na een griepje en ligt sindsdien op het ic. ze heeft al 12 jaar copd, astma sinds drie jaar (na een longontsteking) en een te hoge bloeddruk.

Ze is erg verward, angstig, benauwd, beweegt veel met der hoofd, en haar nieren hebben het begeven door een te lage bloeddruk en zuurstof gebrek. Foto's van der nieren zijn al gemaakt maar ze konden niets zien, geen vernauwingen in haar aderen, nieren zijn ook gewoon normaal formaat...met andere woorden; haar nieren zijn er gewoon mee gestopt(?).

Nu zijn ze afgelopen dinsdag begonnen met nierdialyse en er komt maar geen verbetering in. ze plast amper tot niet, en ze zit vol met vocht...Mijn moeder is wel stabiel maar gaat niet vooruit en ook niet achteruit. (ze heeft geen pijn)

Ik heb ook nog een gesprek gehad vandaag met de behandelende artsen van diezelfde IC en de prognose is gewoon niet goed. Het behandelen van mijn moeder gaat gewoon nog door alleen hebben de artsen me wel alvast gewaarschuwd dat ze willen gaan over stappen op comfortbehandeling als ze binnen nu en en paar dagen geen verandering zien qua gezondheid en nier functies..

De ic artsen achten de kans erg klein dat ze het gaat halen...en als mijn moeder het wel haalt zei dan waarschijnlijk niet meer kan lopen, veel hulp nodig heeft met dagelijkse dingen en altijd aan de zuurstof moet.

Ik geef de hoop nog niet op en hoop dat mijn moeder er door heen komt, het begint alleen wel een klein beetje ondragelijk te worden om mijn moeder zo verward en angstig te zien liggen in dat ic kamertje...

Login of registreer om te reageren
19-01-2019 om 21:32 uur

Heel veel sterkte en hopp met je mee dat er toch verbetering in haar situatie komt

Login of registreer om te reageren
19-01-2019 om 23:40 uur

Wat moeilijk voor je en wens je ook veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
Moderator
20-01-2019 om 14:25 uur

Jeetje heftig heel veel sterkte

Login of registreer om te reageren
20-01-2019 om 20:17 uur

Heel veel sterkte voor jou en je moeder en ik hoop mee dat er toch wat verbetering komt.

Login of registreer om te reageren