acetylsal card dusp 80 mg

02-02-2019 om 19:31 uur

Als kind had ik astma. Volgens ouders al in de wieg. Ben in Bos en Heide en later in Heideheuvel aan de Witte Kruislaan geweest. Aansluitend in een pleeg gezin geplaatst. Vanaf ongeveer mijn twintigste geen aanvallen meer gehad. Zonder echte problemen met mijn longen met 65 met pensioen gegaan. Ben nu 75 en heb vanaf maart 2018 weer hevige aanvallen die al 4 keer in een ziekenhuis opname resulteerden. Heb al een jaar of 8 last van elkaar steeds vlugger opvolgende bronchitussen. Kan me steeds minder inspannen. Er is door Heideheuvel gewaarschuwd dat de aanvallen terug konden komen op latere leeftijd.

Gebruik sinds twaalf jaar acetylsal zuur na plaatsen van een stent.
Kan het zijn dat hiervoor een gevoeligheid is opgebouwd die astma aanvallen en een constante kortademigheid veroorzaakt?

Login of registreer om te reageren
04-02-2019 om 09:06 uur

Beste Wally,
Wat vervelend dat u de laatste jaren weer steeds meer last krijgt van bronchitussen. U vraagt of het gebruik van acetylsal zuur hier de oorzaak van kan zijn. Voor zover wij kunnen nagaan, bijv. via apotheek.nl, zien we niet dat dit als evt. bijwerking wordt genoemd. Mogelijk zijn er de laatste jaren andere veranderingen geweest die een trigger kunnen zijn. U kunt het natuurlijk ook eens bij de arts navragen. Sterkte.
Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren