Enfyseem, Schimmel en nu in het ziekenhuis met longontsteking

04-02-2019 om 11:07 uur

Hallo!
Ik heb mij hier aangemeld omdat mijn vader COPD heeft, inmiddels weten wij dit al 6 jaar. Nu is hij het afgelopen jaar vreselijk achteruit gegaan. Naast enfyseem heeft hij ook een schimmel in zijn longen en is hij volgens de artsen een grote uitzondering op de regel en een wonder dat hij uberhaupt nog leeft.

Afgelopen maanden stond in het teken van ziekenhuisbezoek bij verschillende artsen in verschillende ziekenhuizen en gaat hij ziekenhuis in en uit met een longontsteking. Nu is hij sinds gister weer opgenomen met een fikse longontsteking en ziet het er niet goed uit, hij krijgt antibiotica, wordt verneveld, krijgt heeeeel licht zuurstof omdat zijn longen anders kapot gaan en is vreselijk benauwd en weegt amper 50 kg.

Wat een lijdensweg is dit zeg! Nu hebben ze aangegeven dat hij zich ten alle tijden in het ziekenhuis mag melden als hij zich beroerd voelt, en dat hij dan sowieso opgenomen wordt... Dit lijkt me geen goed teken?

Daarnaast hebben ze het gehad over de toekomst. Als het ondraagelijk wordt dan zal er naar een middel gegrepen worden waarbij hij niet meer benauwd is en gewoon met ons kan praten.... dat is dus morfine neem ik aan?

We hebben nog een zware weg voor ons en het is lastig om mee om te gaan, vooral de benauwdheid is vreselijk! Hij ligt op dit moment voor de 2e keer in 1 maand in het ziekenhuis met een longontsteking en we leven tussen hoop ( 10%) en vrees (90%)

Iemand ervaring met enfyseem in combinatie met een schimmel?

Login of registreer om te reageren