Pijn op borst/bronchiën na longontsteking

08-03-2019 om 21:52 uur

Ik heb drie weken geleden een longontsteking gehad. Deze is nu niet meer zichtbaar in mijn bloed.
Ik blijf steeds pijn houden in het borstgebied. Met name als ik buiten ben, maar ook binnen. Soms als ik wakker word, voel ik deze pijn al. Daarnaast ben ik heel erg moe.
Ik werk wel weer halve dagen, maar deze pijn baart me zorgen.
Wat is dit voor pijn? Hebben anderen hier ook last van?
Ook voordat ik ziek werd, in november en december had ik klachten als misselijkheid en kreeg ik maagzuurremmers voorgeschreven. In deze periode had ik vaak een gloeiend gevoel in het borstgebied.
Hoort deze pijnklachten erbij ? Zijn dit restklachten van een longontsteking?
Dank alvast,
Nathalie

Login of registreer om te reageren
09-03-2019 om 10:08 uur

Hoi Nathalie, is er geen controlefoto genomen?

Login of registreer om te reageren
09-03-2019 om 12:40 uur

Nee, ik wilde graag een foto laten nemen, maar de vervangend huisarts vond dat er geen medische redenen waren om een foto te laten nemen. Dat zou dan alleen maar zijn om mijn ongeruste gevoelens weg te nemen en dat vond hij niet nodig.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
11-03-2019 om 10:14 uur

Beste Nathalie

Pijn op de borst is een gebruikelijk symptoom bij een longontsteking. Om je longen zit een longvlies. Daar zitten veel zenuwvezels in, zoals in de huid. Als de longontsteking aan de buitenkant zit, tegen het longvlies aan, dan kan dat heel pijnlijk zijn. Na ongeveer 6 weken moet dat over zijn. Als dat niet zo is, dan is het verstandig een thoraxfoto te laten maken.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts.

Login of registreer om te reageren
21-03-2019 om 09:27 uur

Beste Serge,

Hartelijk dank voor dit antwoord. Prettig om deze informatie te kennen.

Ik heb nog een tweede vraag maar zal hiervoor een nieuw topic openen.
Dank,
vriendelijke groet,
Nathalie

Login of registreer om te reageren