Snurken en slijm

26-03-2019 om 10:52 uur

Hallo ik ben man 37 jaar oud .ik ben 12 maanden gestopt met roken. Nu heb ik een dingetje .ik snurk .ik word snachts wakker kurkdroge mond en men grootste probleem is dat een tijd na opstaan ik slijm hoor en voel bij inademen .dan schraap ik het los en ben ik ervan af .kan dit door snurken komen .ik gebruik speciale neuspray en rhino neuspoelen .ik heb regelmatig ook korstjes in neus .nou vraag ik me dus af droogt slijm uit ofzo met snurken of komt het uit neus of longen .

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 12:27 uur

Zo te horen adem je tijdens je slaap door je mond. Dat duidt op een blokkade van de neus.
Je zou eens met je huisarts kunnen overleggen of je ook last hebt van ademstops hebt tijdens het slapen.
Hij zou je kunnen doorverwijzen naar een KNO- of longarts.
Dat slijm overdag kan ook komen door "de grote schoonmaak" waaraan het lichaam is begonnen op de dag dat je stopte met roken. Bij de 1 duurt dat langer dan bij de ander afhankelijk ook van hoelang je hebt gerookt.

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 13:51 uur

Ik heb 16 jaar gerookt .ik hoest niet en het is alleen in de ochtend (het slijm) ik heb geen appneu partner gevraagd .maar ik snurk ook pas sinds ik ben gestopt met roken .ik vind dat slijm ook zeer vervelend en beetje eng

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 15:16 uur

Nou daar ben ik al vaak geweest .ik ben benieuwd naar andere inzichten. Dat slijm is elke dag .na eten en drinken .even schrapen en doorslikken en geen last meer .maar kan dit door snurken komen .en moet ik dan long of kno arts .

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 15:21 uur

Je kunt ook door een allergie meer slijm/snot hebben.
Misschien iets in je slaapkamer, beddegoed of huisstofmijt of iets dergelijks.
Ook omdat je t vooral in de ochtend hebt, zolang het slijm/snot schoon is en helder is t geen ontsteking.
Bij twijfel altijd overleggen huisarts, die weet of je naar kno of longarts moet, al lijkt mij eerder kno, sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 16:14 uur

Als je het slijm opschraapt dan komt het vermoedelijk uit je kno-gebied. Kan wel dat je snurkt door het slijm, doordat alles wat meer dicht zit en misschien is je slijmvlies opgezwollen. Roken legt alles zogezegd een beetje plat dus vandaar dat je er na het stoppen met roken last van hebt gekregen. Ik zou aanraden om via de huisarts een consult bij kno-arts aan te vragen, wellicht dat een corticoneusspray je verlichting kan geven.
Ohja en als het slijm geel/groen is dan dat sws ook even melden, dan zit daar ergens een ontsteking.

Maar zoals je het beschrijft lijkt het niet uit de longen te komen, volgens mij moet je dat wel echt ophoesten.

Overigens bij elke ongerustheid gewoon naar de huisarts gaan, ook al kom je daar naar je zin te vaak, daar zijn ze tenslotte voor:)

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 18:44 uur

Dank .het slijm is lichtbruin tot grijs .maar is al eens onderzocht .was keelflora ofzoiets .en ik heb die neuspray nu die u zei .het is als volgt .ik ga naar bed nergens last van ,ik word s'nachts wakker kurkdroge mond/keel .slok water .ik sta op niks aan de hand .ik ga eten en drinken en lopen .dan komt het los dan hoor je het en schraap het op en klaar tot de volgende dag .ik draai ook nachtdienst dan heb ik deze ciclus innde middag na opstaan .

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 19:17 uur

Waarschijnlijk zakt het slijm als je opstaat en schraap je het daarna op.
Het klinkt voor mij niet als iets ernstigs, maar ik ben geen dokter. Ik heb zelf dat mijn neus continu verstopt zit en mijn holtes heel vaak ontsteken ondanks dat ik mijn neus spoel met de nasofree en dymista gebruik. Bij mij is het snot dan ook groen van kleur en zit er bloed bij. Bij die sinusitissen snurk ik ook vaak en als ik er geen last van heb snurk ik niet:)
Nogmaals als je het niet vertrouwt opnieuw naar de huisarts totdat je je gehoord en geholpen voelt.

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 21:22 uur

Nou vraag ik me nog 1 ding af .loopt je neusslijm/ holtes .in je luchtpijp of in je keel .en hoest je altijd als slijm uit longen komt

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 07:54 uur

Je keelholte zit voor je luchtpijp en slokdarm, dus het slijm vanuit de bovenste holtes loopt eerst je keelholte in en kan vervolgens je luchtpijp inzakken en zo verder gaan naar de longen, als je het al hebt opgeschraapt loopt het niet verder terug.
Naar mijn mening: Een teveel aan slijm zorgt over het algemeen voor een hoestprikkel, dus als je niet zou hoesten door een teveel aan slijm zou dat uiteindelijk een gevaar op kunnen leveren. Want het slijm blijft zitten en kan dan gaan ontsteken en dat hoesten is juist een opruimreactie van ie lichaam. Vaak zie je dit bij mensen met een hoge dwarlaesie die niet echt kunnen hoesten, maar doormiddel van andere technieken en het slijm wel omhoog krijgen, bijvoorbeeld door huffen.

Login of registreer om te reageren