Puffer mee tijdens sporten.

26-03-2019 om 19:26 uur

Heey,
Ik ben sinds kort weer aan het sporten, dit keer serieus. Ik ben momenteel onder andere aan het opbouwen met hardlopen.
Ik heb een puffer met voorzetkamer en ik loop er ontzettend tegen aan dat ik geen goede manier kan vinden om beide mee te nemen zonder er constant mee bezig te moeten zijn. Eigenlijk lijkt het er op dat ik het of moet doen zonder voorzetkamer, wat vrij onwenselijk is, of ik moet de voorzetkamer constant in mijn hand houden of een onhandige tas mee die tegen mij aanklappert bij iedere stap.
Heeft één van jullie hier misschien iets op gevonden?
Groetjes

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 19:30 uur

Ik heb een tijdje een salbutamol redihaler gehad voor tijdens het sporten. Dat is een ademgestuurde inhalator waarbij je geen voorzetkamer nodig hebt. Stuk makkelijker mee te nemen in mijn geval op de wintersport of tijdens het roeien. Nu puf ik atrovent voor zo nodig en die is er niet als redihaler.

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 19:56 uur

Ik had bij het hardkopen een buideltasje, speciaal voor t hardlopen. Voor water, sleutel, en de puf.
Maar... kun je vooraf niet puffen, dan hoef je de puf met aerochamber niet mee te nemen.

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 20:26 uur

Van salbutamol had ik inderdaad ook de redihaler, super handig en makkelijk in te nemen:D
En wat emsepems zegt inderdaad, is vooraf puffen niet handiger? Alhoewel ik me voor kan stellen dat je hem voor nood alsnog mee moet nemen, hmm of inderdaad zo’n handig buideltasje.
Verder kan ik niks nieuws bedenken, hoop dat je hier al iets mee kan:D

Login of registreer om te reageren
28-03-2019 om 12:37 uur

Bedankt voor de tips :) ik ga bij de huisarts vragen hoe het met die redihaler zit!

Login of registreer om te reageren