Last door verven huurwoning

09-04-2019 om 15:20 uur

Ze zijn begonnen om mijn huurwoning te verven, nu word ik daar behoorlijk benauwd van, ik had al gezegd dat ik de ramen en deuren niet kon opendoen om de kopse kanten te verven, maar de lucht ruik je zo toch ook heel goed in huis.
Gelukkig kon ik voorkomen dat ze voor en achter tegelijk deden.... en is de woonkamer nog redelijk, maar in de keuken kan ik eigenlijk niet komen.... en de komende dagen moet er nog wel geverfd worden..... wat nu???

Ik ben te ziek om nu uit logeren te gaan, en heb de komende weken nog een aantal belangrijke onderzoeken in het ziekenhuis waar ik echt al mijn energie voor nodig heb om daar uberhaubt naar toe te gaan...

Kan ik weigeren dat ze de buitenkant komen verven? Er is al wel geschuurd, en hier en daar wat in de grondlak.

Merk dat ik er best angstig van word, ik kan ook niet tegen Prednison, wat het niet makkelijker maakt...

Alvast bedankt!
Teske

Login of registreer om te reageren
09-04-2019 om 15:40 uur

Is het niet mogelijk dat ze jouw huis later verven als je wel in de gelegenheid bent om tijdelijk ergens anders te logeren? Ik zou het probleem even voorleggen aan de aannemer of contactpersoon bij de verhuurder.

Login of registreer om te reageren
09-04-2019 om 15:48 uur

Dank je wel @Daantje ik dacht al moet morgen bellen, maar natuurlijk is er ook de mail, heb echt net beide een mail gestuurd en het uitgelegd... en morgen maar vroeg opstaan om de schilder op te wachten!

Ik moet nog leren wat beter voor mezelf op te komen, dacht de hele dag het is afzien... maar niet 'zeuren' na een week ben je er vanaf. Maar dan komen de paasvuren nog, en vlak daarna nog een bezoek aan het ZH, die echt belangrijk is...
Het kan je dan zo opeens aanvliegen!

Ik laat jullie weten wat de reacties zijn...

Login of registreer om te reageren
09-04-2019 om 18:26 uur

Bij mij gaan ze ook renoveren en heb een gesprek aangevraagd voor een tijdelijk andere woning of B&B vergoeding en heb binnenkort een gesprek. Probeer inderdaad alles goed uit te leggen en begrip te kweken!

Login of registreer om te reageren
09-04-2019 om 19:44 uur

Het is vermoeiend dat je telkens weer uit moet leggen waar je last van hebt en of mensen daar rekening mee kunnen houden maar zonder dat kan je ook niet verwachten dat mensen het begrijpen. Heel goed dat je gaat mailen en de schilder aan zijn jasje gaat trekken. Hoop dat ze goed met je meedenken voor een oplossing.

Hoop ook dat het jou lukt om een goede oplossing te vinden @Stefanie

Ik ben vorig jaar gedwongen moeten verhuizen omdat onze oude woning gesloopt wordt. Ik heb toen bij onze sociaal werker ook aangegeven dat onze nieuwe woning aan bepaalde eisen moet voldoen vanwege mijn gezondheid en daar is gelukkig ook goed rekening mee gehouden.

Login of registreer om te reageren
09-04-2019 om 20:13 uur

Dank je Daantje.
Hier denken ze gelukkig ook goed mee en als je bepaalde dingen niet wilt hoeft t niet. Mijn buurvrouw heeft een gehandicapt kind en ook zij heeft goede gesprekken. Das wel fijn.

Login of registreer om te reageren
11-04-2019 om 12:12 uur

Nog bedankt voor het meedenken, na enig geharrewar heeft men eindelijk besloten om met wateroplosbare verf te gaan verven... schilder kan bijna over mijn schouder meelezen, hij staat nu voor het raam... zal blij zijn als de rust weer gekeerd is!

Groetjes Teske

Login of registreer om te reageren
11-04-2019 om 17:49 uur

Ellendig he,
Als ze bij mij komen verven, dit aankondigen, reageer ik direct doir mijn astma uit te leggen. Bij mij gaat dan alles in overleg. Ik ga dan een paar dagen weg.

Login of registreer om te reageren
19-04-2019 om 07:19 uur

Zeker ellendig @emsepems , kan me van de vorige keer niet meer herinneren dat ik er zoveel last van kreeg... maar ga ook steeds heftiger reageren... voortaan gaat hier ook alles in overleg!

Login of registreer om te reageren