aanhoudend hoesten na luchtweginfectie

16-04-2019 om 10:03 uur

Goedemorgen,
Normaal gesproken zou ik deze vraag voorleggen aan mijn longarts. Echter vanwege de overname van het MC Lelystad door het st. Jansdal moet ik over naar een andere longarts en die heb ik nog niet. Om het nog ingewikkelder te maken ben ik tot het eind van dit jaar in het buitenland dus een afspraak/kennismaking met een andere longarts gaat even niet. Op dit moment ben ik met m'n 3e (!) AB kuur + prednison + vernevelen met NATRIUMCHLORIDE INJVLST 9MG/ML(0,9%) AMP 10ML en SALBUTAMOL/IPRATROPIUM VERNEVELVLST 1/0,2MG/ML FL bezig om een nogal hardnekkige luchtweginfectie te bestrijden. Het lijkt goed te gaan alleen blijf ik heel veel hoesten wat bij vorige infecties nooit het geval was. Ik gebruik dagelijks; FLUTIFORM AEROSOL 250/10MCG/DO SPBS 120DO + INH, (2 x daags 2 pufjes), SPIRIVA RESPIMAT INHOPL 2,5MCG/DO PATR 60DO+INH ( 1x daags 2 pufjes), salbutamol indien nodig. Nu mijn vraag; helpt het als ik de medicatie die ik nu dagelijks gebruik ga verhogen? Alvast dank voor reacties.

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 11:51 uur

Hallo Lion,

Wil je graag helpen, maar dat doe ik niet omdat ik er te weinig van weet. Ik weet ook niet of het ophogen helpt tegen het hoesten. Mijn LA heeft maagbeschermers voorgeschreven toen ik een vervelend hoestje had. Kan je huisarts je niet helpen?

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 12:55 uur

Ik zou inderdaad dan voor nu je huisarts raadplegen als een longarts niet lukt. Dit moet je echt aan een arts vragen die jouw situatie kent.

Ik kreeg voor het slijm wat ik niet goed opgehoest kreeg 5,85% zoutoplossing, wel moest ik echt daarvoor hebben verneveld en dat moest goed ingewerkt zijn, omdat je benauwder kan worden ervan en ik mocht daarna medicatie nemen in geval van aanhoudende benauwdheid. Dat zou je eventueel nog kunnen vragen of dat zou kunnen werken bij de hardnekkige luchtweginfectie. Weet niet of dat met COPD ook mag.

Ik zou niet zomaar zonder overleg medicatie verhogen btw!

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 12:58 uur

Ik blijf ook erg hoesten na een infectie en zware astma aanval eind januari maar ik heb ook nog geen oplossing.

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 15:24 uur

Ook ik hoest ondertussen al maanden na de griep, soms is t minder en dan verergert t weer. Is nog steeds t virus en dat moet uitwoeden vlgs mijn longarts.
Beterschap en ik zou naar een arts gaan als je twijfelt of je zorgen maakt. Ik kan dat niet beoordelen voor je..

Login of registreer om te reageren