Kriebelhoest

29-04-2019 om 15:12 uur

Ik heb een verleden met poliepen. Nu hoest ik al sinds november. Tussendoor ziek geweest. Nu een thoraxfoto gehad. Longen zijn volgens foto schoon. Ik vraag me af wat je exact kan zien op deze foto. Volgens mij geen kleine dingen.

Moet wel veel slikken en schrapen aan rechterzijde. Aan die kant zit mn neus altijd dicht.

Wat zou het kunnen zijn? Neusspray tegen ontsteking helpt niet echt om het open te zetten. Alleen in de nacht hoest ik eigenlijk niet.

Vorig jaar zelfde gehad maar ging over. Maak er wat druk om.

Login of registreer om te reageren
29-04-2019 om 15:18 uur

Heeft de huisarts weleens in je neus gekeken?
Poliepen kunnen hardnekkig terugkeren, soms.
Heb je weleens Fluticason spray gebruikt? Op recept verkrijgbaar.

Login of registreer om te reageren
30-04-2019 om 17:19 uur

Er staat een ct scan voor mn holten gepland. Zouden deze de hoest kunnen veroorzaken? Heb nu wel spray maar mn neus gaat niet echt open.

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 09:51 uur
Reactie op Richard72

Er staat een ct scan voor mn holten gepland. Zouden deze de hoest kunnen veroorzaken? Heb nu wel spray maar mn neus gaat niet echt open.

Ja hoor dat kan heel goed. Google maar eens op postnasale drip. Maar ook omhoogkomend maagzuur bijv kan hoest veroorzaken. Het probleem hoeft dus niet in de longen te liggen. Als je Fluticason spray gekregen hebt, dat helpt meestal niet meteen( i.t.t. Xylometazoline (Otrivin) dus geef dat even een week de tijd, mogelijk merk je dan wel iets.

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 11:06 uur

Heb wel wat slijm maar niet veel. Zit wel aan rechterzijde waar ook neus dicht zit.

Login of registreer om te reageren
05-05-2019 om 20:34 uur

hallo ik ben treurwilg en hier nieuw
heb heel veel last van hoesten en benauwdheid .mijn longen zijn schoon blijkt het na het maken van long foto ik hoest zeker al 6 weken en maak me erg zorgen hier over
ik heb last van hypergonde dus alles wat ik voel is angstig
ik vraag mij dus af is het terecht dat ik angstig ben of zijn er mensen die nog veel langer hoesten

Login of registreer om te reageren
05-05-2019 om 20:35 uur
Reactie op treurwilg

hallo ik ben treurwilg en hier nieuw
heb heel veel last van hoesten en benauwdheid .mijn longen zijn schoon blijkt het na het maken van long foto ik hoest zeker al 6 weken en maak me erg zorgen hier over
ik heb last van hypergonde dus alles wat ik voel is angstig
ik vraag mij dus af is het terecht dat ik angstig ben of zijn er mensen die nog veel langer hoesten

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
14-05-2019 om 09:50 uur

Beste Richard

Een foto kan een prima oordeel geven over de verklaring van klachten, maar heeft zoals ieder onderzoek zijn of haar beperkingen.
Ik weet in ieder geval dat de keel en neusklachten, het keelschrapen en poliepen een afdoende verklaring voor het hoesten zouden kunnen zijn. Ik zou in eerste instantie vragen wat de huisarts of KNO arts verder kan betekenen.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren