Geluid luchtpijp

29-04-2019 om 17:08 uur

Als ik uitadem en helemaal uitblaas hoor je al vrij snel een brommend geluid in de luchtpijp. Longen klinken verder helemaal schoon. In de ochtend word ik in paniek wakker, ademen voel ik ter hoogte van mijn luchtpijp alsof er ijskoude lucht doorheen stroomt, piept dan bij in- en uitademen in de luchtpijp en deel van de longen. Ga dan ook zweten, omdat ik bang ben dat het iets ernstigs zal zijn. Ook last van schouder links en tussen schouderbladen. Bekend met allergieën en hooiloorts. Heb ventolin gehad, haalt scherpe randjes eraf maar klachten blijven, nu dag 5 van antibiotica kuur, amoxicciline, maar lijkt niet te helpen. Donderdag heb ik de klachten 3 weken. Huisarts dacht dat allergie op luchtpijp is gaan zitten. Heb soms dat me stem overslaat door slijmvorming, proef ijzer/bloed als ik keel schraap of hoest, geen bloed in spuug. Hoesten bij lachen en lang praten door prikkel die dan ontstaat. Geen koorts, niet verkouden en geen keelpijn. Wel snel kortademig. Ben 31. Wat zou het kunnen zijn? Kan nergens echt een antwoord vinden.

Login of registreer om te reageren
30-04-2019 om 08:06 uur

van87

We zien dat je de vraag ook gesteld hebt op het board longartsen. Je vraag is doorgestuurd, daar kun je het antwoord vinden binnenkort.

met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren