Begrip omgeving lepelmethode uitleg.

07-05-2019 om 10:17 uur

Ikzelf ben gelukkig niet zo ziek dat het zo voor mij werkt. Maar als ik wel eens mee kijk zie ik dat het helaas voor vele van jullie anders is. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben om het nog wat beter te kunnen vertolken naar de buitenwereld hoe het precies zit met je energie verdelen.

Dikke knuf!!

https://ecjp.nl/lepeltheorie/?fbclid=IwAR1gRHRcfiwLd6G3uNRSiyi-Rt-ByxqB…

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 10:57 uur

Ja hij is en blijft mooi de lepeltjestheorie:)

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 11:14 uur

Grappig, ik heb er niet zoveel mee. Ik merk dat je vooral op een slechte dag 'leent' van de dag erna. Dus ik heb dagen dat ik begin met -5 'lepels'. Dat mis ik er heel erg in.

Een dag als gisteren (hele dag in het ziekenhuis gehangen, omdat een vriend met ambulance afgevoerd was) zorgt dat ik vanochtend in tranen wakker werd, compleet uitgeput. Dan moet je dus nog een hele dag. Dus de lepeltheorie is wel ok, maar mist wat mij betreft een essentieel deel van het verhaal.

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 12:06 uur

Herken ook wel wat je schrijft @Soosh, de lepeltheorie is meer om uit te leggen wat ziek zijn is aan een ander maar ik begin ook vaak met -5 lepels :)
Er zijn situaties waarbij je echt even door moet en gaat dan denk je niet aan hoeveel lepels je nog hebt.

Wat ik ook een mooie vind is een verhaal over de mayonaisepot gevuld met golfballetjes en zand enz, kun je op zoeken op google want linkjes toevoegen ken ik niet :) en ook te weinig energie om uit te vogelen.

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 12:40 uur

Deze bedoel je denk ik @goudvisje
lisanneleeft.nl/levensles-verhaal-inspirerende-filosofie-les/

@Soosh het maakt het voor mensen die totaal geen kennis hebben van chronisch ziek zijn het wel makkelijker om te snappen hoe je met je energie moet omgaan en dat je echt moet nadenken. In het verhaal wat ik ken staat ook uitgelegd dat je met -5 lepels kan beginnen:) Maar hoe het echt is, is denk ik lastig uit te leggen en te begrijpen als je zelf zoiets nooit hebt meegemaakt

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 13:02 uur

Dank je @Nckiie , die bedoel ik, vind ik een mooi verhaal en heb hem hier thuis op papier en lees het geregeld nog eens door om de echt belangrijke dingen in het leven op de 1e plaats te zetten!

Ja pesies, het is denk ik meer om aan een ander uit te leggen de lepeltheorie, voor mijzelf kom ik al het bestek tekort momenteel, heb de messen en vorken ook al op :-j

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 09:13 uur

ik herken dit alleen de mensen om je heen begrijpen het niet en dan probeer ik het uit te leggen met knikkers dan nog niet heel vervelend

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 10:19 uur

Is ook vervelend maar benauwdheid en alles wat daar bij komt blijft lastig voor een ander en veel mensen hebben weinig tijd en zin om zich erin te verdiepen....
Doe wat goed voor je is en de mensen die je wel begrijpen koester doe en de rest....wacht maar tot ze zelf wat mankeren, zijn de grootste pieperds vaak.
Heb ook een aantal kennissen gehad die mij opeens begrepen nadat ze zelf chronisch ziek werden, dan luister ik wel en help ook maar vrienden worden het niet meer.

Login of registreer om te reageren