Loslaten is zo moeilijk...!

08-05-2019 om 08:51 uur

Nou, de vakantie is weer voorbij. Even wennen weer aan t schoolleven, in t ritme komen van op tijd klaar zijn, huiswerk en zo meer.. Het is wel n leuk laatste stukje schooljaar voor de kids, veel uitstapjes nog en de schoolreis! De rest nemen ze gelukkig voor lief, gaan graag naar school en ach ja he, iedereen heeft weleens een baaldag toch?!

Zelf vind ik t fijn om op de klok te leven, heb t hard nodig om alles gedaan gedaan te krijgen. En de nodige rust kom ik nu weer aan toe.. Ben moe van de vakantie en dat probeer ik eruit te slapen met extra dutjes overdag. Toch heb ik ook erg genoten van vooral de laatste week, manlief thuis en kids thuis.. Heerlijk tijd voor elkaar en leuke dingen doen!
Het was ook n stoomtraining 'loslaten'. Loslaten dat je niet alles onder controle hebt, loslaten dat je niet overal aan mee kan doen, loslaten dat de mensen naar je kijken als je in n rolstoel zit, loslaten dat je gestelde prioriteiten niet kunt halen, loslaten dat.. Noem maar op! En dan die achtbaan aan emotie die daar onlosmakelijk aan vast zit. Stress, verdriet, frustatratie.. Je wil kan nog zo sterk zijn maar als je t niet bij kunt benen houdt t op, loop je met je neus tegen je beperkingen aan, heb je hulp nodig van anderen.. Toch ondanks alle geworstel, zijn er steeds meer momenten dat ik trots voel, dankbaarheid, blijheid dat t steeds beter lukt om 'los te laten' en te leven in t moment! Om hulp te vragen als dingen dreigen vast te lopen of gewoon iets afzeggen en 'op de rem trappen'.. Andere x beter, leren relativeren...
Ik weet, t klinkt jullie ms makkelijk in de oren en dat is t niet, ik ondervind t elke dag.. Juist t stilstaan bij deze gevoelens, die er in volle glorie mogen zijn, geeft dat je ervaart wat er in je omgaat en wat iets met je doet.. Het is een ontdekkingsreis, laat t toe, voel!

Zelf vind ik t moeilijkste aan mijn beperkingen dat ik zo afhankelijk ben van anderen.. Als de kids een feestje hebben kan ik ze niet wegbrengen, naar n themadag op school gaan is te intensief. Veel huishoudelijke karweitjes lukken niet zelf.. Enz enz, ik ga ze niet oplepelen want ik probeer niet in t negatieve te hangen.. Door al die beperkingen heb ik wel lieve mensen leren kennen, die om ons heen staan, die ons proberen te helpen op n bij hun passende manier. Dat heb ik ondervonden, dat elk mens zn sterke helpende kant heeft.. En al die hulp bij elkaar opgeteld is precies wat we nodig hebben.. Is dat niet wonderlijk en bijzonder?! We hebben niks te klagen hoor. Ik mag met recht zeggen: er wordt voor ons gezorgt!

Deze blog is n beetje diepzinnig uitgevallen, ik filosofeer graag ;)

Onze verdere vakantiebelevenissen komen de volgende x wel aan bod.

Lieve groet uut t Zeeuwse :-*

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 12:07 uur

Mooi verwoord Milly! Jij ondervindt aan den lijve hoe het is om noodgedwongen te moeten loslaten. En ook dat dat niet eenvoudig is. We kunnen van je leren als je gedachten zo verwoordt zoals je in je blogs doet. Dat gefilosofeer is alleen maar goed, dank je wel daarvoor!
Liefs

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 21:38 uur

Indd heel mooi omschreven, en herkenbaar, loslaten is zo moeilijk.
De afhankelijkheid vind ik ook het lastigst om mee om te gaan.
Heel fijn dat je lieve mensen om je heen hebt.
Groetjes en liefs!

Login of registreer om te reageren
10-05-2019 om 06:03 uur

Dank dames! Heel eerlijk is t best eng om zo open over je gevoelens te zijn.. Maar ik dacht, jullie zullen ervast herkenning in vinden, we hebben uiteindelijk allemaal gevoel;) Voor mij is mn gevoel vaak erg aanwezig, ben n hsp-tje..
Vind t superleuk dat jullie steeds de moeite nemen om mn schrijfseltjes te lezen! Thanks en n lieve groet :-*

Login of registreer om te reageren
10-05-2019 om 09:47 uur

Juist door je kwetsbaar op te stellen vind je herkenning en ontstaat er écht contact, zelfs op een forum. Dapper dat je schrijft over je gevoel, dat is sterk en daar kunnen anderen veel van leren. En idd, veel is herkenbaar, maar soms is het zo fijn als een ander het verwoordt!
Dus ga alsjeblieft door met je blogs ;)

Login of registreer om te reageren
20-06-2019 om 18:07 uur

Hoe is het nu met je?

Moest aan je denken toen ik gisteren mijn tomaatjes buiten in een bak heb verpot :)

Login of registreer om te reageren
20-06-2019 om 19:02 uur

He Daantje! Leuk dat je je tomaatjes kon verplanten!! Doen ze t goed? Hier zitten de eerste tomaatjes in de planten:)
Ben druk aan t revalideren, daarnaast thuis ook veel oefenen.. Moet t lopen opnieuw op de juiste manier leren en das bezig blijven met loopoefeningen en lopen, lopen, lopen!! Een nieuwe blog schrijven is geregeld door mn hoofd geschoten.. Ik hoop t snel te doen, schrijfstof genoeg!
Lieve groet.

Login of registreer om te reageren
20-06-2019 om 19:32 uur

Ze waren nogal nat en hebben het nu nog een beetje moeilijk na het verpotten. Hopelijk gaan ze het gauw goed doen. Leuke tijd als je overal de vruchten aan gaat zien.

Klinkt als een pittige revalidatie maar wel dingen waar je veel aan gaat hebben. Succes hoor!

Login of registreer om te reageren
20-06-2019 om 22:28 uur

Hoi Milly, bekend dat HSP en wat komen ze dan soms extra binnen he? Ik heb het vooral als ik moe ben. Ik zeg tegen mijn man regelmatig: ah, daar is de doodklap om een hoekje.

Je ziet hem niet, maar je bent wel meteen knock out ;)

Login of registreer om te reageren