Powerplate
Beste allemaal,
Omdat ik niet in staat ben inspanningen te leveren overweeg ik een powerplate aan te schaffen.
Door een betere doorbloeding hoop ik hiermee mijn spieren te activeren en te versterken. M.n. de beenspieren die thans weinig of niet belast worden.
Vraag 1. Is een powerplate voor een COPD patiënte een goed alternatief?
Vraag 2. Welke powerplate, merk, sterkte etc. , is hiervoor geschikt?
Hartelijk dank,
Dorce.
Omdat ik niet in staat ben inspanningen te leveren overweeg ik een powerplate aan te schaffen.
Door een betere doorbloeding hoop ik hiermee mijn spieren te activeren en te versterken. M.n. de beenspieren die thans weinig of niet belast worden.
Vraag 1. Is een powerplate voor een COPD patiënte een goed alternatief?
Vraag 2. Welke powerplate, merk, sterkte etc. , is hiervoor geschikt?
Hartelijk dank,
Dorce.
Log in of Registreer om te reageren.
Reacties
Ik heb goede ervaring met een trampoline met elastieken (géén veren!), een mini, doorsnee van 1 meter.
Ik spring niet, maar doe alsof ik erop loop, swingen heet dat geloof ik. Daarmee train ik uithoudingsvermogen en ook alle spieren omdat het een wankele ondergrond is en je dus je balans moet zoeken en houden.
Het bevalt mij in mijn niet zo optimale (long)conditie erg goed, juist omdat ik kan beginnen en vooral stoppen wanneer het genoeg is. Ik heb hem in huis en ben er erg blij mee.
Als je wel een powerplate wilt is dat prima maar zou dan echt informeren bij een fysio of dat in jouw conditie ook echt de beste optie is. Maar wie weet heb je dat al gedaan!
Dank voor je reactie. Een trampoline is voor mijn conditie erg heftig. Ik denk meer aan een eenvoudige powerplate waarop ik zittend mijn beenspieren kan trainen. Mag ook niet al te intensief zijn.
Ik vroeg me af of er forumleden zijn die hier ervaring mee hebben opgedaan.
Ik fiets altijd in de lucht als ik op bed lig of bank
Succes ermee!