Hallo, ik ben Roel

18-05-2019 om 12:55 uur

Beste mensen,
Ik meldt mij ook maar eens aan het front. Ik ben 63 jaar en heb flink gerookt tot ik 15 jaar geleden de diagnose longemfyseem kreeg. Toen was ik al GOLD3.. Ik verbaasde mezelf door in een paar maanden te stoppen. Het kan dus toch als je wilt. Ik had gehoopt dat het na het stoppen niet verder achteruit zou gaan. Dat is helaas niet het geval. Maar ik doe mijn best om in beweging te blijven. Ik werk nog fulltime en ga twee keer in de week naar COPD-training. En ik ben met mijn echtgenote aan lange afstandswandelpaden begonnen. Zoal het Pieterpad, maar daar zijn er nog veel meer van.

Roel Bouman

Login of registreer om te reageren
19-05-2019 om 11:02 uur

Welkom hier, veel lees en schrijf plezier.
Wat knap dat je nog zoveel wandelt en full time werkt, dus het is aardig onder controle de copd neem ik aan? Echt fijn!
Groeten,Jolien

Login of registreer om te reageren
20-05-2019 om 13:33 uur

Hoi Roel,

Welkom hier!
Supergoed dat je zo snel bent gestopt met roken! Dat zal je lijf al heel veel goed doen.
Als je nog zoveel kunt bewegen is dat natuurlijk ook super! Hopelijk blijf je nog heel lang stabiel en fit genoeg om veel te wandelen met je vrouw.

Login of registreer om te reageren
30-05-2019 om 14:09 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier, veel lees en schrijf plezier.
Wat knap dat je nog zoveel wandelt en full time werkt, dus het is aardig onder controle de copd neem ik aan? Echt fijn!
Groeten,Jolien

Nou, het blijf wel achteruitgaan, soms met sprongen. Dat zit waarschijnlijk niet in de longblaasjes, maar in het nauwer worden van de bronchiën.

Groetjes

Roel

Login of registreer om te reageren
30-05-2019 om 14:40 uur

Dat is echt jammer, ik ken het want hier ging het ook met sprongen achteruit, ook na het stoppen ging het gewoon door.
Dan is het wel heel goed om je conditie zo op peil te houden, neem mn petje voor je af.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
30-05-2019 om 20:03 uur

Welkom Roel
Goed dat je veel wandelde.
Zelf wandel ik gemiddeld één uur per dag 7 dagen per week.
Drie jaar geleden begonnen met tien minuten op een oud mannetjes gangetje.
Knap dat je gestopt bent met het roken want dat valt echt niet mee om te doen.
Héél veel sterkte en beterschap en dat je longen stabieler worden.

Login of registreer om te reageren