Klaplong?

22-05-2019 om 06:56 uur

Hallo,
Kun je al heel lang met een (gedeeltelijke) klaplong rondlopen zonder hier veel last van te hebben?
Tijdens de zwangerschap van onze jongste (Die bijna 2 jaar wordt) kreeg ik moeite met diep inademen, zuchten en ook gapen lukt soms niet (alsof ik niet diep genoeg in kon ademen). Omdat dit bij de eerste twee zwangerschappen ook zo ging en na de bevalling ook weer overging maakte ik me er niet zoveel zorgen over. Het viel me wel op dat het al vroeg in de zwangerschap was vergeleken bij de andere twee keren. Ik weet het altijd aan ruimtegebrek (aangezien ik maar klein en fijn ben en altijd een enorme buik kreeg...). Na de bevalling ging het niet over, maar een gezin met 3 kinderen vergt veel en nog steeds leek het niets verontrustends (zal wel stress zijn, slechte nachten (nog steeds), kortom: altijd wel een smoes te verzinnen...). Laatst hoorde ik iemand vertellen dat zij een paar maanden al met een klaplong rondliep en die klachten komen redelijk overeen met de mijne. Zodoende struin ik nu wat rond op het internet en vraag het me toch af of ik al ruim 2 jaar met een klaplong rond kan lopen. Ik kan verder alles (wandel veel, maar beoefen geen sport), maar merk wel dat ik met de muziek (althoorn) vaker lucht moet happen en de lange noten niet meer haal.

Alvast bedankt.

Groeten, J.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
23-05-2019 om 07:05 uur

een klaplong is niet zo waarschijnlijk. die nemen vaak toe in de loop van dagen. misschien goed om de huisarts eens naar je longen te laten luisteren en verder te kijken waarom je deze klachten wel hebt.

Login of registreer om te reageren