Stress door verergerde allergieklachten in eigen huis

31-05-2019 om 11:38 uur

Hoi forumlezers/gebruikers. Ik zit sinds een paar weken hier op het forum. Ben al lang bekend met allergie en later allergisch astma klachten. Met mijn medicijnen lukt het tot nu toe steeds om toch zoveel mogelijk de dingen te doen die ik moet/wil doen in het leven.
Op het moment zit ik in een hele vervelende situatie wat betreft allergie. Ik woon samen met vriend in jaren 30 huis en boven mij komen nieuwe buren die aan het klussen zijn. Ze zijn nog niet klaar, dat gaat nog zeker tot september duren. Eerst ergerde ik me alleen af en toe aan het lawaai als het bv op zondag was. Maar nu is er een veel groter probleem bij gekomen; ik reageer steeds flink allergisch als ik een tijdje in mijn woonkamer ben. Niet constant, ook lukt het wel eens om een paar uur vol te houden, maar de reactie die ik krijg is heel vervelend. Langzaam vollopende bijholten, oren, neus en daarna hals en keelirritatie en mijn tongamandel gaat opzetten. Dan ben ik op een punt beland dat ik nogal in paniek raak en hyperventilerend de kamer uit vlucht. ( ik ben dan bang dat mijn hele keel misschien dicht gaat en zou kunnen stikken) Mijn vriend probeert me dan gerust te stellen, en dan gaan we meestal nog een wandelingetje maken buiten, zodat de klachten zover zakken dat ik kan gaan slapen. Over het algemeen slaap ik wel door de klachten heen omdat ik in een andere kamer ben en omdat je heel moe wordt van die aanvallen. Ik merk dat ik op het randje van overspannen zit hierdoor, omdat ik niet tot rust kan komen in mijn eigen huis. Ik heb al allerlei allergiemiddelen gekregen van de dokter en maandag heb ik een afspraak met de praktijkondersteuner om over de spanning te praten. Het is een probleem wat niet snel op te lossen is , ik heb er geen zicht op wanneer de lucht in huis beter zal worden. Het helpt om er over te praten en dat doe ik dus ook hier op het forum. Iemand ook zoiets meegemaakt misschien of tips voor wat rust? Hartelijke groetjes van een `katje in het nauw`..

Login of registreer om te reageren
31-05-2019 om 11:47 uur

Heb je al met de buren gepraat? Ik zou proberen te achterhalen waar je op reageert. Als het bouwstof of verf ofzo is, dan is het waarschijnlijk van voorbijgaande aard. Misschien kunnen ze de ramen dichthouden of met plastic beter afschermen.

Login of registreer om te reageren
31-05-2019 om 12:03 uur

Ja, ben even gaan navragen, toen ze er waren, maar de nieuwe buurvrouw heeft het heel druk met alles en had niet veel begrip, ze zei:"we hebben deze week niks geks gedaan" ik denk dat het iets bij u zelf moet zijn, maar we moeten nu verder..., dag.. Helaas, niet zo begripvol dus. Het kan inderdaad verflucht, opdrogende stuclucht, bouwstof, isolatiemateriaal zijn. Het stinkt ook. Balen. Ik zit nu vaker met zo`n stofkapje van de Gamma op mijn gezicht, maar dat is ook geen pretje..

Login of registreer om te reageren
31-05-2019 om 12:48 uur

Jeetje wat naar! En jammer dat de buurvrouw het te druk had om even rustig na te lopen wat het kan zijn:(
Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt! Sterkte

Login of registreer om te reageren
31-05-2019 om 19:51 uur

@akkemien ik heb zelf een VOGmask voor als mijn longen ergens heel sterk opreageren óf voor het einde van de dag als ik een paar aanvallen heb gehad. Het is soms echt mijn redding op slechte dagen. Je loopt een beetje voor aap, maar dat kan me echt niet boeien. Google er maar eens op.

Groetjes,
Suus

Login of registreer om te reageren