Verslechtering astma, wanneer prednison

28-06-2019 om 13:09 uur

Hallo allemaal

Op het moment gaat het niet goed met me. Mijn arts wil eigenlijk prednison geven, ik wil dat liever niet, vanwege de bijwerkingen. Wanneer nemen jullie prednison?

Groetjes Anne

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 13:50 uur

Moeilijk, zo gaat dat bij mij ook.. Met de lvpk afgesproken dat als de longarts vind dat ik prednison moet starten, dat echt nodig is en ik n stootkuur start.
Heb leren inzien dat ik de bijwerkingen maar even voor lief moet nemen, er is geen ander middel dat dan helpt.. Dan bekijk je t anders.

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 14:38 uur

Ik kom net bij de huisarts vandaan en die heeft me prednison en antibiotica meegegeven voor chronische neusbijholte ontsteking dat is wat op het moment mij zo benauwd maakt. Heb nu voor het eerst prednison meegehad dus nog geen ervaring mee.

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 14:41 uur

Mijn arts weet dat ik er heel veel last van heb, dus hij geeft het alleen als het echt niet anders kan en dan ga ik er maar in mee.

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 15:29 uur

Mijn arts is vaak zo snel, we kennen elkaar ook nog niet zo lang. Moet nog leren hem te vertrouwen. Oude is met pensioen gegaan.

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 15:51 uur

Dat begrijp ik wel, als je een andere arts krijgt moet je elkaar leren kennen..
Mijn arts en ik hebben ook afspraken wanneer ik prednison moet starten. Daardoor heb ik t voor mezelf duidelijk en sta k met de longarts op 1 lijn. Ms kun jij met je arts ook zo n plan van aanpak maken?
Sterkte hoor, begrijp dat t momenteel niet lekker gaat.

Login of registreer om te reageren
29-06-2019 om 07:09 uur

Ik gebruik het sowieso in onderhoudsdosis (10-15 mg per dag) en heb sinds maart nu 4 of 5 keer stootkuur van 40 mg gehad, waarna het weer werd afgebouwd. Iedere keer na afbouwen gaat het mis en moet ik terug omhoog. Ik ben sinds maart maar liefst 9 kilo aangekomen door dit fijne goedje, maar het helpt wel om de ontsteking de kop in te drukken...

Login of registreer om te reageren
17-07-2019 om 08:11 uur

Door de bijwerkingen ben ik er ook nooit blij mee, maar na vele stootkuren die ik inmiddels al gehad heb weet ik dat ik voor een tijdje er weer tegen kan. De bijwerkingen op de koop toe en ja ook hier toename gewicht wat er niet zomaar af gaat als de kuur achter de rug is. Helaas.

Login of registreer om te reageren