Verschrikkelijk veel jeuk en blauwe plekken

10-07-2019 om 21:36 uur

Hallo!
Ik heb al ondertussen bijna mijn hele leven astma. Ook wel eens last gehad van eczeem / jeuk.
Maar ik heb sinds ik denk een half jaar nu met ups en downs heeeel erg veel jeuk. Ik kan ook niet stoppen met krabben! Het is overal maakt niet uit waar ik ben. Ik heb wel allergieën maar nog nooit meegemaakt wat ik nu heb..
Ik zit onder de blauwe plekken mijn armen mijn benen mijn buik... en de jeuk is ondraaglijk !! Ik weet niet meer wat ik ermee moet.. help!

Groet sharon

Login of registreer om te reageren
11-07-2019 om 06:05 uur

Rap mee naar de arts. Het zou immers best kunnen dat er iets anders aan de hand is dan alleen astma.

jeuk kun je krijgen door allergieen (ook ander wasmiddel of schamppoo of schampoo gekocht?), blauwe plekken kan door de pufjes of het te hardhandig krabben.

Login of registreer om te reageren
11-07-2019 om 09:04 uur

Zeker naar de huisarts gaan , net wat emsepems schrijft het kan van alles zijn.
Je kunt ook uit het niets allergisch voor iets zijn, of voor bepaalde medicijnen enz enz
Ik heb het ooit gehad door een ab kuur en moest gelijk de prednison ophogen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
24-07-2019 om 08:35 uur

Al m'n hele leven astma:
medicijnen, Spiriva, ventolin en Seretide...en soms een prednison kuur met een AB kuur ernaast

Ik heb sinds mei dit jaar ook jeuk en plekken op mijn hele lichaam en hoofdhuid. Er ontstaan blauwe plekken die heel erg gaan jeuken. Van alles van de huisarts gekregen, zalfjes met en zonder cortisonen. Uiteindelijk ook bij de dermaroloog geweest, ook weer een zalfje en 2x per week douchen met dunne bleek....maar echt over is het niet gegaan. Heb nog jeuk aan mijn hoofdhuid en benen...
Wie heeft nog advies, tips...

Login of registreer om te reageren
25-07-2019 om 13:59 uur
Reactie op emsepems

Rap mee naar de arts. Het zou immers best kunnen dat er iets anders aan de hand is dan alleen astma.

jeuk kun je krijgen door allergieen (ook ander wasmiddel of schamppoo of schampoo gekocht?), blauwe plekken kan door de pufjes of het te hardhandig krabben.

Heyyy, daar lees ik wat interessants. Blauwe plekken door de pufjes? Dat zou wel verklaren waarom mijn benen er uitzien als een soort connect-the-dots spelletje. Gemiddeld zo'n 5-7 blauwe plekken en ook vaak langer zichtbaar dan ik gewend ben van mezelf. Weer een mysterie opgelost ;)

Login of registreer om te reageren