Foster niet gebruiken met antihistaminica?

12-07-2019 om 11:17 uur

Goedemiddag, Ik heb een vraag over het gebruik van Foster in combinatie met de neusspray Dymista. In Dymista zit Azelastine (antihistamine). Nu staat er in de bijsluiter van Foster dat je dit middel nooit in combinatie met anthistaminica mag gebruiken in verband met ventriculaire hartritmestoornissen. Volgens de apotheek mag dit wel, maar ik heb er mijn twijfels over. Kunt u mij uitleggen waarom dit niet gevaarlijk is terwijl dit wel in de bijsluiter staat? Dan kan ik de Dymista met een gerust hart gebruiken of is een ander middel misschien nodig. Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
12-07-2019 om 12:01 uur

Ben alleen ervaringsdeskundige en ik gebruik foster nu al ruim 1,5 jaar en dymista ruim een half jaar en ik heb dit nog nooit gehoord. Daarnaast heb ik ook nog lange tijd clemastine gebruikt en nu desloratadine wat ook 2 antihistaminica zijn en dit alles zonder nare bijwerkingen gelukkig.

Hier https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/f/f… vind ik het overigens ook zo snel niet terug.

Login of registreer om te reageren
12-07-2019 om 12:23 uur

Ik gebruik al jaren foster en antihistamine in tablet en spray samen. Ik heb geen problemen maar misschien even met je arts overleggen hoe het voor jou persoonlijk is.

Login of registreer om te reageren
12-07-2019 om 15:55 uur

Er staat niet dat je het niet samen mag gebruiken maar dat het hartritmestoornissen of een afwijkend ecg kan veroorzaken.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
15-07-2019 om 09:59 uur

Staat dat dan ook in de bijsluiter van andere combi's van een inhalatiesteroïd en een langwerkende beta-agonist?
Ik denk dat het uitmaakt of je een antihistaminicum slikt of sprayt. De hoeveelheid ervan die in het bloed terecht komt zal bij sprayen beslist minder zijn.

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 22:27 uur

Ik heb zelf ook fostair 200 en dymista en nog niets gemerkt

Login of registreer om te reageren