luchtsnik

13-07-2019 om 15:57 uur

hallo

ik ben bekend met allerlei hv klachten. nu heb ik de laatste maanden in rust na een ademhaling er automatisch noig een diepe. voekt als en luchtsnik. wat je ook wel eens ziet bij kinderen nas en heftige huilbui. ik schiet hierover in de angst. herkent iemand dit een wat zou dit zijn.
hop dat iemand reageert.

Login of registreer om te reageren
13-07-2019 om 19:47 uur

Ik wil wel reageren maar heb er geen ervaring mee
T lijkt me dat het iets zegt over ongecontroleerde ademhaling wat past bij je hyperventilatie klachten
Ben je al eens bij een fysiotherapeut geweest? Die kan je helpen met ademhalingsoefeningen
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
14-07-2019 om 08:05 uur

hallo Balling

er staan inderdaad nogal wat taalfouten in door mijn eigenwijze telefoon. Het bericht is dat ik in rust na een ademhaling soms een automatische diepe ademhaling heb die voelt als een beetje bibberige luchtsnik. dat wat je ook wel ziet bij b.v.kinderen nadat ze een heftige huilbui gehad hebben dat ze zo'n luchtademsnik hebben.
groetjes Johanna01

Login of registreer om te reageren
14-07-2019 om 09:03 uur

Hallo @Johanna01, je bedoelt met hv neem ik aan hyperventilatie?
Ik heb geen hv maar copd en herken het soms, dit is meer na of in een heftige aanval bij mij dat ademhalen soms klinkt als een soort diepe snik.
Ook doordat ik dan soms verkeerd adem ga halen, dus herken het wel , al heb ik het niet vaak dat snikkend geluid.
Op zich kan het geen kwaad denk ik, alleen het verkeerd ademhalen is heel naar, misschien eens navragen aan je arts en daar hulp bij zoeken, dmv fysio of zo?
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
14-07-2019 om 09:41 uur

Dank voor de verduidelijking, Johanna.
De autocorrect op je telefoon uitzetten, wil ook wel eens helpen.

Ik herken die "snik" gevolgd door een diepe zucht ook wel een beetje maar ervaar het juist vaak als een opluchting.
Waarschijnlijk is zoiets een autonome reflex van het lichaam omdat het even wat meer lucht wil.
Het lijkt me niet iets om je echt zorgen over te maken maar past blijkbaar wel bij het beeld van een luchtwegaandoening.

Login of registreer om te reageren
14-07-2019 om 10:17 uur

Ik heb het heel soms maar volgens mij is het dan dat mijn ademhaling even moet resetten ofzo.

Login of registreer om te reageren
14-07-2019 om 18:40 uur

dank jullie voor je reactie. hier heb ik wat aan. het is niet dat ik echt een snik hoor maar het voelt zo. ik ga met de fysio praten hierover. toevallig ben ik daar voor iets anders. ik word er angstig van vandaar mijn vraag om herkenning en uitleg. dank jullie

Login of registreer om te reageren