Wanneer onderhoudsantibiotica innemen?

15-07-2019 om 19:34 uur

Ik slik sinds een week azitromycine als onderhoudsantibioticum en omdat het ontstekingsremmend werkt. Ik slik het om de dag. Ik kom er alleen niet goed uit wat nou een goed tijdstip is. Het kan niet samen met de magnesium en niet samen met de probiotica die je op een lege maag in moet nemen. Ik slik 's ochtends, bij het avondeten en 's avonds al pillen en wil niet een tijdstip erbij. Ik nam de ab eerst 's ochtends maar ik denk nu dat 's avonds beter is, dan kan ik de magnesium en de probiotica voor/bij het ontbijt innemen. Ik vind het alleen zo raar voelen om de ab 's avonds te nemen maar misschien is dat gewoon omdat ik het niet gewend ben en maakt het niets uit. Wat doen jullie?

Login of registreer om te reageren
15-07-2019 om 19:43 uur

Ik gebruik de onderhouds
ab s 'avonds.
Ook omdat ik de magnesium s' ochtends inneem en dat niet samen mag.

Login of registreer om te reageren
15-07-2019 om 19:56 uur

Ah, jij hebt dus datzelfde probleem. Dan ga ik dat ook maar zo doen denk ik.

Login of registreer om te reageren
15-07-2019 om 20:19 uur

T maakt voor de werking van de Azythro volgens mij niet uit hoor, als je t standaard s avonds doet is dat net zo goed als
standaard elk ander moment.

Login of registreer om te reageren
16-07-2019 om 10:20 uur

Het maakt niks uit hoor Daantje. Mijn oudste zoon slikt m al zeker 10 jaar en neemt het vanaf dag 1 s'avonds in. Vlak voor het tandenpoetsen. Omdat het om de dag moet, zul je vaak voor jezelf een bepaald ritme erin moeten vinden., om hem niet te vergeten. Dagelijks is wat dat betreft simpeler. Ik had 2 x per week 500 mg, en ik nam hem vlak na de lunch in. Inmiddels niet meer omdat ik er helaas hartritmestoornissen van kreeg.

Login of registreer om te reageren
16-07-2019 om 10:50 uur

Ook ik slik azytromicine samen met magnesium. Net nog even voor de zekerheid de apotheek gebeld, het mag samen. Er komt geen waarschuwing dat het niet samen mag.

Daantje, waar vind je dat het niet samen mag?
Probiotica of id kan ik me voorstellen, ab neem ik s ochtends en s avonds probiotica van orthica

Login of registreer om te reageren
16-07-2019 om 11:55 uur

He @daantje, heb de zytromax ook n poos geslikt maar moeten stoppen ivm hartritmestoornissen. Wat ik me kan herinneren en dat is bij alle/de meeste ab, is dat t niet samen geslikt mag met calcium. Daarvan krijg ik altijd zo n brief van de apotheek dat er n x aantal uren tussen moet zitten. Bedoel je dat? Daarom slik ik ab s morgens en probiotica en calcium s avond. Probiotica schijnt t beste te werken als je t voor t slapen gaan neemt..
Zomaar wat mijn ervaringen zijn.
Hoop dat de ab je meer stabiliteit brengt, je meer mag opknappen ermee!

Login of registreer om te reageren
16-07-2019 om 11:57 uur

idd weet ik ook van mijn alternatieve arts (ook regulier arts) dag probiotica het beste werkt als je het voor de nacht neemt. Dan een uur vooraf geen eten meer nemen.

Login of registreer om te reageren
16-07-2019 om 13:48 uur

Magnesium is een antacida, het verandert de pH van de maag waardoor de azitromycine minder goed wordt opgenomen. Er is maar één medicijn (digoxine) wat een wisselwerking heeft waarvoor de apotheek een melding krijgt maar bijvoorbeeld ook mijn theolairspiegel wordt er door beïnvloedt.

Dank voor jullie lieve berichtjes, @Thirza en @Milly ik hoop dat het me goed gaat doen.

Login of registreer om te reageren
16-07-2019 om 13:57 uur

okee, dan blijf ik gewoon een tabletje magnesium op de ochtend en de avond nemen. Zoals mijn arts mij t heeft geadviseerd.

ook ik hoop dat de azithromcine bij jou net ze goed werkt als bij mij! hier sindsdien veel minder infecties.

Login of registreer om te reageren
16-07-2019 om 14:56 uur

@Daantje, ik hoop dat je het lang kunt blijven slikken zonder vervelende bijwerkingen.

Login of registreer om te reageren