Meer Benauwd/hoesten in drukke ruimte

26-07-2019 om 21:04 uur

als er ergens veel mensen in een kleine ruimte zijn krijg ik meer last van mijn astma. ik ga dan meer hoesten dan normaal en krijg ik het sneller benauwd. Ik heb dit bijv. op school.

Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hoe dit komt? En is er een manier waardoor dit over kan gaan die niet de ruimte verlaten bevat :) ( sabutamol helpt bij mij alleen tegen benauwdheid niet tegen hoesten)

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 13:58 uur

Misschien dat iemand parfum op heeft. Of een ander luchtje. :) Gokje hoor!

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 14:40 uur

Ik hou zelf niet van drukke ruimtes en veel mensen bij elkaar en word daar best wel nerveus van en dat triggert mijn astma .. maar ja idd kan door luchtjes komen en minder schone lucht

Login of registreer om te reageren
28-07-2019 om 10:30 uur

Teveel uitademingsgassen in een kleine ruimte plus mogelijk daardoor ook minder zuurstof

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 11:41 uur

Hallo Vossje,

Het kan goed zijn dat je in een kleine ruimte met veel mensen in aanraking komt met allerlei geurtjes, waardoor je gaat hoesten. Je kunt dan denken aan deo, parfum maar ook rooklucht. Zeker als er niet goed geventileerd wordt.
Er zijn meer mensen met astma die daar last van hebben. Je kunt hier meer over lezen op de website van het Longfonds https://www.longfonds.nl/astma/prikkels/geuren .
Het advies is om zoveel mogelijk de prikkels te vermijden. Maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk. Wellicht moet je de medicatie wat aanpassen. Overleg dat eens met je huisarts. Sterkte.
Sterkte.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 16:32 uur

Beste Advieslijn,

Ik heb zelf ook veel last van geuren, dan begin ik meestal direct na 2 seconden al te rochelen of hevig te hoesten. Het lijkt ook erger te worden en ik vermijdt al veel plaatsen waar ik dat tegen kan komen. Maar als je een keer gaat lunchen of uit eten dan kan de toilet-verfrisser me ook al problemen bezorgen. Je wil niet weten hoeveel gratis glazen water ik daardoor al niet heb gekregen, omdat het gewoon niet smakelijk klinkt als je zo moet hoesten.
Parfumerieƫn, bloemenwinkels, kerken (vanwege wierook) en veel meer plekken vermijd ik al. Op straat rijden brommertjes met vieze luchten en lopen nog mensen rond met parfumwolken.....als die niet snel genoeg voorbij zijn, wordt het ook lastig voor me.

Want een pufje nemen als je moet hoesten heeft geen zin, dat hoest je er weer uit voordat het effect heeft.
Ik kan nu wel nog een aantal dingen doen, maar het wordt wel erger..... #:-S

Kunnen ze hier geen onderzoek naar doen, zodat daar iets voor komt dat helpt? Desnoods in de vorm van een soort geurluchtfilter voor in je neus (moet niet te zien zijn).....net zoiets als een afzuigkap heeft maar dan in het klein.

PS ik heb ook een verbrede luchtpijp waardoor het weg hoesten van slijm lastigere is.

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 07:48 uur

Beste Miepje123,

Als je een vraag hebt aan ons kun je die het beste stellen in een nieuw topic de volgende keer. Wat vervelend dat je zoveel last hebt van allerlei geuren. We kunnen ons je zoektocht naar een oplossing als jij beschrijft voorstellen. Echter is dit niet het soort onderzoeken dat het Longfonds financiert. Hier kun je alles lezen over ons onderzoeksbeleid https://research.longfonds.nl/

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren