3e keer klaplong???

28-07-2019 om 14:17 uur

Hallo, ik Ben Fabio 21 jaar oud, lang en slank.. of terwijl een perfect voorbeeld voor een klaplong.

Na mijn 1e keer een klaplong heb ik 6 dagen in het ziekenhuis gelegen. Mijn hele long ws ingeklapt maar al snel heeft de drain goed zijn werk gedaan.

Na 3 weken was het weer zo ver.. weer een klaplong.. dit keer was het niet mijn hele long maar alleen de bovenzeide, de arts heeft gezecht als het het zelfde blijft kunt u morgen weer naar huis.. maar helaas.. het was erger geworden en hebben metwen een drain geplaatst.
Helaas heeft er veel vocht gezeten en bleef het maar terug komen waar door het moeilijk was om te plakken. Na 6 dagen konden ze eindelijk plakken. Ik heb een ruggeprik gehad voor tegen de pijn.. maar helaas deed die niet zijn werk, het was meer aan de linker kant verdooft dan aan de rechter kant ( rechts had ik een klaplong) ik moest op de dag dat ik de ruggeprik kreeg proberen te lopen en naar de wc, na dat ik naar de wc ben geweest schoot de pijn enorm weer in mn long.. ook met een naar gevoel als of het aan het borrele/trillen was.. maar heb nooit na gevraagt of dat noemaal is aamgezien ik dachr dat het bij het prces hoorde.. maar na 3 dagen mocht ik naar huis. Eigenlijk ging het wel goed naar mijn idee tot nu.. vanmiddag schoot het weer in mijn rug en kreeg ik weer last van mn nek/schouder.. nu is het ook zo dat het met adem halen enorm borrelt/trilt en ben ik bank dat het plakken van mijn long niet goed is gegaan, naar mijn idee is dat borrelen/trillen tijdens het adem halen niet goed? Ook als ik mn hand op mijn borstkast leg voel ik dat.. is dat noemaal? Ik ben niet benauwd naar mijn idee en ademhalen gaat opzich ook wel goed vergeleken de andere dagen.. wel ben ik telkens aan het hoesten...

Dus van een lanf verhaal een kort verhaal te maken: na vanmiddag trilt/borrelt mijn long bij het adem halen en als ik loop/ trap op ga voel ik het ook trillen als of het weer los hangt.. ook had ik pijn in mijn schouden en ben ik telkens aan het hoesten maar niet benauwd of dergelijke. Op het moment is de pijn wel weg maar hoeste blijft wel aamhouden en het idee dat ik een beetje heesch ben met ademen. Is het iets om me zorgen over te maken of is kan dat de na pijn zijn van het plakken van de long? Of is het niet goed gegaan?

Ik ben al eerder een keer terug geweest voor een foto om da het een beetje trilde/borrelde maar nu heb ik het idee dat het erger is, ook om dat de pijn in mn rug er weer zat en moet hoesten.

Ik hoop dat ik van uit hier wat wijzer kan worden.. weet er geen raad mee..

Groetjes Fabio

Login of registreer om te reageren
28-07-2019 om 14:23 uur

(Weekend) arts bellen. Het is te risicovol als wij je advies gaan geven. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
28-07-2019 om 14:40 uur

Ik zou nu de huisartsenpost bellen en je klachten uitleggen. Zij kunnen beter beoordelen of je langs moet komen of niet en wellicht weer door een longarts gezien moet worden.
Succes!

Login of registreer om te reageren
29-07-2019 om 16:26 uur

Nog niet, ik heb niet het idee dat het ernstig is maar de klachten blijven wel aanhouden. Niet heel veel pijn, niet benauwd maar wel bij bewegen het geboel als of die weer een beetje los ligt.. zo als bij traplopen of diep ademhalen trilt/borrelt het

Login of registreer om te reageren
29-07-2019 om 17:15 uur

Ik zou morgen zsm je eigen huisarts bellen, die kan vaststellen of het wel of niet ernstig is en verdere diagnostiek laten uitvoeren.
Succes!

Login of registreer om te reageren
29-07-2019 om 21:52 uur

Hoihoi, hier nog een ex klaplonglijder.
Heb je wel verder goede adviezen betreft bukken persen ed gekregen?
Oftewel, alles wat je beter even kan laten?

Beterschap!

Login of registreer om te reageren
29-07-2019 om 21:55 uur

Oja, geluiden zoals ploppen, trillen etc. heb ik ook gehad.
Daardoor wist ik dat ik een klaplong had, artsen wilden mij eerst niet geloven.
Uiteindelijk geen foto gehad wel ct en dus wel degelijk een klaplong.
M.a.w, luister altijd naar je eigen gevoel.

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 10:03 uur

Eigenwijs.. nog steeds niet gebeld of langs de dokter geweest. Nu blijven de klachten aanhouden en zijn er wat dingen bij gekomen.. als ik in bed lig heb ik een hwel naar gevoel en moet ik steeds hoesten, ook bij ademhalen pijn in de nek... maar het is niet te vergelijken met de andere 2 keer dat ij een klaplong had.. wel 2 dagen geleden het idee gehad dat die weer is ingeklapt of iniedergeval een gedeelte.. ik heb het idee dat als ik naar de dokter ga ze me een zeur vinden ofzo.. heel slechr geslapen vanacht.. kunnen ze bij de huisarts misschien ook ietts vooe mij betekenen?

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 10:04 uur
Reactie op Fabio1107

Eigenwijs.. nog steeds niet gebeld of langs de dokter geweest. Nu blijven de klachten aanhouden en zijn er wat dingen bij gekomen.. als ik in bed lig heb ik een hwel naar gevoel en moet ik steeds hoesten, ook bij ademhalen pijn in de nek... maar het is niet te vergelijken met de andere 2 keer dat ij een klaplong had.. wel 2 dagen geleden het idee gehad dat die weer is ingeklapt of iniedergeval een gedeelte.. ik heb het idee dat als ik naar de dokter ga ze me een zeur vinden ofzo.. heel slechr geslapen vanacht.. kunnen ze bij de huisarts misschien ook ietts vooe mij betekenen?

Oowja, na de 2e keer is het geplakt dus dam zou het eigenlijk bijna niet meer mogelijk zijn?

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 10:05 uur
Reactie op kneusje

Hoihoi, hier nog een ex klaplonglijder.
Heb je wel verder goede adviezen betreft bukken persen ed gekregen?
Oftewel, alles wat je beter even kan laten?

Beterschap!

Ja dat heb ik, ik zat gewoon rustig op de bank achter me laptop toen de pijn weer in me rug en shouder schoot, ook wel wat pijn op de borst maar dat trok al snel weer weg..

Login of registreer om te reageren