Duiken met één long

28-07-2019 om 18:21 uur

Goedendag. Mijn naam is Richard van Zanten en ik ben bijna 47 jaar. Na een aantal malen een spontane klaplong te hebben gehad is in 2015 mijn rechter long in zijn geheel verwijderd. Er vervelend, maar ik ben er nu nog steeds niet helemaal uit of ik nu wel of niet een longpatiënt ben. Met met mijn linker long zijn immers gelukkig (nog) geen problemen. Ik heb ooit gehoord dat het niet verstandig is om maar met één long te gaan duiken. Nu ga ik in september naar Curacao en daar hebben ze heel grappige onderwaterscooters. Dan zit je onderwater op een soort scooter met je hoofd in een soort kunststof kom met daarin verse lucht . De maximale diepte is ongeveer 7 meter. Dit avontuur is niet geschikt voor mensen met astma, maar dat heb ik dus niet. Zou zoiets kunnen ?

Dank u voor het meedenken.

Login of registreer om te reageren
28-07-2019 om 18:26 uur

Met een klaplong historie mag je toch sowieso niet duiken?

Login of registreer om te reageren
28-07-2019 om 21:03 uur
Reactie op Daantje

Met een klaplong historie mag je toch sowieso niet duiken?

Dat klopt helemaal. Maar de "probleemlong" is in zijn geheel verwijderd. Dus vandaar mijn twijfel.

Login of registreer om te reageren
29-07-2019 om 15:14 uur

Ik zou geen risico lopen met je andere long als je al gevoelig bent voor een klaplong. Je moet er toch niet aan denken dat dat onder water fout gaat?

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 06:28 uur

Hier stond gisteren toch een reactie van een longarts bij??

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 07:00 uur

@Stefanie alle berichten van gister overdag zijn weg, dus ook antwoorden van longartsen en dergelijke:(

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 09:46 uur

Ow oke, vaag. Zie nog wel sommige dingen van gisteren staan.

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 10:20 uur

Van bepaalde tijden zijn de berichten wel zichtbaar, maar zelfs de pb’s van gister tot 17 uur zijn allemaal verdwenen

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 10:29 uur

Er was een technische storing gisteren...
Ik raad u af om te duiken. De andere long kan ook niet helemaal normaal zijn. Wanneer u met een long een klaplong krijgt is de kans op een goede afloop niet zo groot helaas. Met 10m diepte neemt de druk op de long met 100% toe tov de oppervlakte druk.
Snorkelen is ook de moeite waard

Login of registreer om te reageren