Ziek van ventolin

30-07-2019 om 16:53 uur

Dag allemaal,

Heb nu zo wat raars..

Ben al ruim een maand zo ineens uit t niets duizelig, t wordt zwart voor mn ogen, hartkloppingen en onregelmatige hartslag.
Aanval duurt ongeveer een uur/anderhalf. En dat dus 1 a 2 x per dag
Kortom echt niet fijn.
Diverse malen een dokter gesproken.. eigen arts, vervangend arts, huisartsenpost is 2 x geweest en niemand heeft er een verklaring voor dus t zal wel stress zijn.
Maar.....ik slik wel al een maand 1 a 2 x per dag ventolin 200 diskus ivm benauwdheid.
Kan geen kwaad zegt elke huisarts/ assistentes.
Zou het hiervan kunnen komen dat ik zo beroerd ben.
Volgens de artsen etc is dit onmogelijk, maar het staat wel in de bijsluiter.
Kortom zou dit mogelijk kunnen zijn en wat zou dan ipv ventolin kunnen nemen.
Welk stofje zou dit kunnen veroorzaken.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Gr
Diana

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 16:57 uur

Je puft het neem ik aan? Ventolin tabletten bestaan niet meer.

Je kan vragen of je een andere luchtwegvwrwijder mag proberen, bijvoorbeeld atrovent.

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 17:03 uur

Als je ventolin puft zou het hiervan kunnen komen. Ik krijg ook hartkloppingen en spierkrampen van ventolin en mag het ook niet meer van mijn longarts. Daarom gebruik ik atrovent zoals Daantje hierboven vermeld.

Als je artsen het ontkennen zou ik ze aanraden om op het farmaceutisch kompas te kijken naar de bijwerkingen en vragen of je een andere mag.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
31-07-2019 om 11:38 uur

dag Diana
ik vraag me af of je ventolin terecht hebt gekregen. ventolin kan hartkloppingen geven; zwart voor de ogen en duizelig is erg ongebruikelijk. helpt het wel tegen de benauwdheid? als ik benauwdheid combineer met de andere klachten die je aangeeft zou je ook last kunnen hebben van paniekaanvallen met hyperventilatie. in dat geval is er geen astma en moet je de ventolin niet nemen, zeker niet als te niet tegen de benauwdheid helpt..

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 16:35 uur

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik kreeg al heel lang ventolin ivm mijn hyperreactiviteit. Gebruiken indien nodig.
Heb nu een milde vorm van astma en mocht vd arts ventolin best vaker gebruiken indien nodig natuurlijk.
Het helpt zeker om minder benauwd te zijn.
Maar nu ik deze ervaring heb gehad met als oorzaak misschien ventolin hoor ik wel vaker dat mensen flauwvallen na gebruik van ventolin.
Zelf had ik de link nooit gelegd. Ik gebruik het immers al jaren alleen nu dus vaker.

Maar t staat helaas wel in de bijsluiter: ik citeer;

• Een verhoogd risico op hartritmestoornissen. U kunt last krijgen van plotselinge duizelingen of kortdurend buiten bewustzijn raken.

Vandaar mijn vraag hier of er hier ook mensen zijn die helaas deze ervaring hebben.

K laat nu ventolin staan en t gaat weer de goede kant op.

Login of registreer om te reageren