Acarizax / Grazax

06-08-2019 om 09:55 uur

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ben Erika 26 jaar en heb al sinds kind zijnde astma. Gebruik al jaren verschillende pufjes en medicijnen voor mijn astma en allerlei allergieën.
Sinds dit jaar is het volledig fout gegaan, continu astma aanvallen die we niet onder controle kregen. Nu heb ik nieuwe medicatie gekregen, ik gebruik nu foster, salbutamol (in hoge dosering), montulekast en desloratidine. Nog is mijn astma niet onder controle en ben ik nu 4 weken geleden gestart met acarizax, omdat de longarts eerst mijn huisstofmijt aan wil pakken en zal ik december/januari beginnen met grazax om mijn graspollen groep aan te pakken in de hoop dat mijn astma daarna weer stabiel zal worden. Beide medicijnen (acarizax en grazax) is een traject van 3 jaar.

Ik heb een vraag,
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Acarizax en/of met grazax?
Ik merk vooral dat ik echt veel last heb van de acarizax, voel mij heel erg moe, veel rusteloze/slappe benen, maagpijn, onrustige darmen, krampen in mijn buik, hoofdpijnaanvallen.
Merk dat ik het erg lastig vind om de goede balans te vinden in rust te nemen en privé en werk wel dingen te kunnen blijven doen.

Als er iemand is met ervaring, hoelang heeft het bij jou/u geduurd voordat de klachten van bijwerkingen een beetje over gingen? Moet het 3 jaar lang gebruiken, zie daar soms wel heel erg tegenop omdat ik niet weet wat mij verder te wachten staat. Vind vooral de onzekerheid lastig.

Ik hoor het graag als iemand er wat meer vanaf weet.
Bedankt alvast.

Groeten,
Erika

Login of registreer om te reageren