Contactgegevens bij nood

08-08-2019 om 14:58 uur

Vandaag hoorden we dat een oud-collega van ons die nu op een andere afdeling werkt op het werk een hersenbloeding/tia heeft gehad.

Na de eerste schrik, kwam er bij ons een discussie op gang over wie er gebeld moet worden in geval van nood en hoe dat terug te vinden is. Veel mensen blijken wel contactpersonen als ICE (in case of emergency) aangegeven te hebben in een telefoon maar weinig mensen doen dat op de juiste manier zodat het ook terug te vinden is als je telefoon vergrendeld is. Ik kan in mijn telefoon een heleboel nuttige informatie invoeren (ook diagnose en medicijngebruik) wat terug te vinden is onder 'noodinformatie' als mijn telefoon vergrendeld is. Ook heb ik mijn mrdicijnpaspoort in mijn paspoort zitten zodat het direct gevonden wordt als iemand op zoek gaat wie ik ben.

Het was voor ons allemaal ook een enorme eyeopener. Hebben jullie hier over nagedacht en dit zo goed mogelijk geregeld?

Login of registreer om te reageren
08-08-2019 om 15:14 uur

Wat goed om dat eens onder de aandacht te brengen. Ik ben blijkbaar van een andere generatie en ik heb mijn contactgegevens ouderwets opgeschreven in de agenda die ik altijd bij me heb. In mijn telefoon staat verder niets opgeslagen. Uiteraard wel de vaste contacten. Maar ik gebruik mijn mobiel alleen om te bellen, appen en foto's te maken.

Login of registreer om te reageren
08-08-2019 om 15:16 uur

Dat is idd wel een hele verdrietige situatie Daantje. Wat een schrik.

Ja hoor, ook ik heb het goed geregeld:
- in mijn telefoon kan via noodoproep iedereen mijn familie bellen
- in mijn beurs zit altijd een lijst met medicatie ziektes etc (zit ook in t hoesje van mijn ziekenhuispasje en in mijn sporttas)
- en van mijn longarts krijg ik iedere 2 jaar een up to date brief die in t buitenland goed door artsen gelezen kan worden, net weer gisteren geregeld. Zit op vakantie bij mijn paspoort, net als t medicijnpaspoort van de apotheek. Mensen die met mij op vakantie ga verteld ik dit ook (reisleider bv)

Login of registreer om te reageren
Moderator
08-08-2019 om 17:12 uur

Ik kende het begrip ICE niet. Zal wel leeftijd zijn ;)
Toch maar even ingevuld.

Login of registreer om te reageren