Even voorstellen.

12-08-2019 om 09:24 uur

Hallo allemaal.
Mijn naam is Hans ben 63 jaar oud.
Woon in het zuiden van het land Brunssum.
Ik heb me hier aangemeld om te kijken of andere mensen ook zoveel last hebben na een klassieke open lobectomie operatie, die ik heb gehad in het UZA in Antwerpen, de operatie is gedaan door prof Schill.
Ze hadden onlangs op 29 april voor een controle foto van mijn longen twee vlekjes gezien.
Daarna begon het balletje te rollen, onderzoek na onderzoek.
Uitslag twee kwaadaardige tumors een van 1,5 cm en een van 2,5 cm, wat betekende dat ik wel geopereerd kon worden.
Dus de bovenkwab van mijn rechterlong is verwijderd, maar tijdens de operatie zagen ze ook wat in mijn rechter middenkwab, dus daar hebben ze een soort vla punt weggehaald, omdat daar iets in zat.
De operatie heb ik op 23 juli 2019 ondergaan, en mocht alweer op 5 augustus 2019 weer naar huis.
Ik heb die longkanker gekregen omdat ik afstotings medicijnen slik, want heb op 12 januari 2011 ook een harttransplantaie gehad.
Daar gaat het nu redelijk mee, maar zoals gezegd de afstotings medicijnen zijn goed voor het hart wat ik heb gekregen, maar is heel slecht voor de andere organen, nu dus longkanker, maar volgens prof schill heb ik geen nabehandeling nodig, dat is goed nieuws.
Maar waar ik nu heel veel last vanheb is de gevoelloosheid onder mijn rechter oksel en borst,het is gevoelloos maar brand ontzettend, vooral als er kleren op komen, dat haalt je gewoon de lucht weg.
Maar ik las hier op het forum dat er heel veel mensen last van hebben.

Groetjes jaco56

Login of registreer om te reageren
12-08-2019 om 09:38 uur

Ik ken dat ook. Niet van een longingreep maar van twee openhartoperaties.
Ik kan ook niet goed kleding verdragen op m'n borstkas.
Vooral 's nachts kan dat lastig zijn. Heb ook altijd m'n hand of arm dan tegen m'n borst aan. Dat kan ik dan weer wel goed hebben.
Het heeft, denk ik, niet zoveel met een specifieke ingreep op de longen te maken maar wel met 't feit dat je borstkas nu ook bij jou al twee maal is opengehaald. Dat gebied blijkt dan toch gevoelig.
Daarbij komt dat het hele gebied nog in herstel is. Zenuwbanen zijn doorgesneden en allerlei signalen bewandelen nu een andere weg of bouwen weer aan nieuwe wegen.
Er zijn mensen die ooit een arm of been hebben gebroken die daar in lengte van jaren "last" van hebben.
Uiteindelijk, hoop ik voor je, zal het wel verminderen en ga je er aan wennen.
Klagen bij artsen is gratis dus dat zou ik te pas en te onpas blijven doen.
Wie weet hebben zij er een verklaring en oplossing voor.
Sterkte.

Login of registreer om te reageren