Even voorstellen Tamara

12-08-2019 om 15:15 uur

Hallo,
Mijn naam is Tamara, ben 51 jaar oud. Woon samen met mijn vriend en 3 kinderen in de leeftijd van 12, 16 en 18. Drie jaar geleden is bij mij astma ontdekt, na steeds terugkomende longontstekingen. Over het algemeen ervaar ik niet niet iedere dag last, maar zo ongeveer 3 a 4 keer per jaar gaat het heel erg mis, met een longaanval en longontsteking. Deze vakantie was de aanval zo heftig, dat ik dacht dat ik zou sterven. Ben op vakantie in een kliniek terecht gekomen, waar ik infuus kreeg. Ik was nog herstellende van een longontsteking maar de antibiotica had niet goed gewerkt waardoor de ontsteking was teruggekomen. Van mijn eigen huisarts heb ik nu andere puffers gekregen, maar dat zijn alleen ontstekingremmers. Omdat de luchtverwijder ventolin onvoldoende werkte is dat stop gezet. Ik heb dus geen luchtverwijder meer voor als ik weer een aanval heb. Heb er al voor gebeld maar
men snapt me niet. Ik ben doodsbang dat een dergelijke aanval weer voorkomt en ik het niet overleef. De longontsteking is nu wel bestreden met prednison en een sterkere antibiotica. Ik voel me nog steeds moe, en het gevoel om levend te stikken op het vakantie adres heeft er bij mij flink in gehakt. Als de zomervakantie voorbij is probeer ik wandelen en zwemmen in te plannen. Ook mijn hobby bloemschikken pak ik dan weer op... ga eens in de drie weken op les.

Login of registreer om te reageren
12-08-2019 om 21:25 uur

Welkom hier, wat heftig voor je, snap je angst, goed bespreken met je longarts tzt.
Want er zijn nog veel meer luchtweg verwijders, atrovent of berodual kan helpen , het is toch goed om een puf erbij te hebben die je direct kunt gebruiken bij verergering.
Dit is ook beter ivm je angst, gewoon nog een keer overleggen en je longarts bellen of huisarts.
Sterkte hoor, die angst maakt het niet prettiger, logisch ook.

Login of registreer om te reageren
12-08-2019 om 21:35 uur

Heftig allemaal hoor. Ik zou zeker contact opnemen met l.a voor een luchtweg verwijderaar. Daar kun je echt niet zonder. Sterkte Tamara

Login of registreer om te reageren
12-08-2019 om 22:38 uur

Welkom Tamara,

Het lijkt me voor jezelf prettiger als je probeert om alles, wat vooraf ging aan de aanval, op een rijtje te zetten.
Ben je bijvoorbeeld een perfectionist en heb je jezelf razend druk gemaakt voor de vakantie, om alles voor elkaar te krijgen?
Ook een gezin met drie tieners kan heftig zijn. (Ik spreek uit ervaring).

Probeer rust in te plannen en ga niet ineens fanatiek sporten!

Een luchtwegverwijder helpt niet bij een ontsteking.

Login of registreer om te reageren