Problemen bij aanvraag longrevalidatie bij verzekeraar!

15-08-2019 om 07:49 uur

Beste m,
Kunt U mij advies geven, wat ik zou kunnen doen om verzekeraar zover te krijgen dat hij advies van mijn longarts volgt.
Voor de 2 keer in 3 jaar longrevalidatie aangevraagd voor booster programma (8weken) bij ONVZ voor Merem.
ONVZ zegt toezegging te geven voor 3 weken daar coping, slechts opfrissing behoeft en daar 3weken genoeg voor zouden moeten zijn. Ik kan mij hierin niet vinden daar ik in korte tijd 3 exacerbaties gehad heb met als gevolg fysieke achteruitgang, ernstige kortademigheid en vermoeidheid, bij de minste of geringste inspanning.

BVD

Login of registreer om te reageren
15-08-2019 om 08:34 uur

Kan je niet bellen met je verzekering? Bij mijn verzekering kan je een zorgcoach aan de telefoon krijgen die je probeert te helpen, 3 weken is inderdaad wel erg kort alleen 2 weken daarvan zijn ze al bezig met onderzoeken. Ik weet wel van anderen dat ze de tweede keer geen 12 weken kregen maar inderdaad 8 weken. Ik zou een financieel plaatje maken voor je verzekering met de baten van de revalidatie. Zoals minder seh-bezoekjes en minder zkh opnames oid. Dat kost ze uiteindelijk ook veel geld.

Login of registreer om te reageren
16-08-2019 om 09:43 uur

Beste Hendy

U zou schriftelijk bezwaar kunnen maken tegen het besluit van ONVZ. En blijft de verzekeraar voet bij stuk houden dan maar gewoon beginnen aan de revalidatie. Misschien knapt u van de kortere revalidatie toch goed op. Ik hoop dit voor u. Mocht u meer tijd nodig hebben dan zal m.i ONVZ uw situatie opnieuw bekijken.

met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren