Dosisteller

17-08-2019 om 12:46 uur

Beste m,
Las in longfonds mail dat er vanaf 5 sept een dosisteller in de handel komt.
Kun je die vanaf die datum in de apotheek bestellen/ kopen?
Wat is de stukprijs en wordt die door verzekeraar vergoed?

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 12:51 uur

Ik las dat de info in de volgende longwijzer komt te staan, dus dat wordt nog ruim een maand wachten op info:( ik ben ook wel benieuwd ja!

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 15:51 uur

Ja, ik zou zo'n ding ook wel willen hebben.
Nu zet ik van die gevangenisstreepjes en kan dan weer niet de pen vinden. Grrrrr!

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 17:04 uur

hendy 1 ding is alvast zeker, luxe producten zoals verzekeraars dit zien, worden nooit vergoed.

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 19:00 uur

Stefanie,
Ik weet niet of dit een luxeartikel is, wanneer men medicijn niet opgebruikt omdat men niet weet of er nog wel genoeg inzit, is dit uiteindelijk misschien wel duurder.

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 19:42 uur

@hendy ik vermoed ook dat dit niet vergoed worden. De dosisteller is er voor veel puffers nooit geweest en het ging altijd “goed” zonder, dus waarom zouden we het dan ineens vergoeden. Althans ik denk dat de zorgverzekeraars zo denken. Ik denk dat het winst is voor beide partijen, maar zorgverzekeraars kijken vaak niet verder dan hun neus lang is en kijken naar de kosten die nu gemaakt moeten worden en niet over lange termijn wat dan goedkoper is.

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 20:20 uur

we gaan het zien...…. we krijgen ook gratis een tasje om de aerochamber in op te bergen....

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 20:33 uur

@emsepems oh wat fijn! Voorheen kon je die gratis via de site van aerochamber krijgen maar al een hele tijd niet meer.
Of bedoelde je dat dat wel wordt vergoed xD?

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 21:50 uur
Reactie op emsepems

we gaan het zien...…. we krijgen ook gratis een tasje om de aerochamber in op te bergen....

Klopt maar niet van de zorgverzekering.

Login of registreer om te reageren
17-08-2019 om 21:50 uur
Reactie op hendy

Stefanie,
Ik weet niet of dit een luxeartikel is, wanneer men medicijn niet opgebruikt omdat men niet weet of er nog wel genoeg inzit, is dit uiteindelijk misschien wel duurder.

Ik zeg ook niet dat het een luxe artikel is maar dat de verzekeraars het zo zien.

Login of registreer om te reageren