COPD Gold 2

22-08-2019 om 13:59 uur

Hallo,
Mijn naam is Anja, ik heb me vandaag toch maar aangemeld hier. Sinds 2012 heb ik COPD gold 2. Merk er niet zo heel veel van behalve bij zware inspanning word ik kortademig. De toekomst, het verloop houd me erg bezig. Hoop op dit forum te leren hoe hiermee om te gaan. PS. is schaam me er ook een beetje voor, is dit herkenbaar voor jullie?

Groet.

Login of registreer om te reageren
22-08-2019 om 14:09 uur

Welkom Anja,
Zo te lezen is het bij jou stabiel. :)
Ik heb copd4. Dat schamen herken ik heel goed. Moet wel zeggen dat het sinds kort wel beter gaat. Ik ben nu eerlijker tegen mensen als ze vragen hoe het gaat. En dat voelt goed.

Lees maar verder en vragen kan je altijd.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
22-08-2019 om 14:12 uur

Welkom hier, ja schaamte heb ik ook gehad, mede door m'n rookverleden, maar kan 't niet overdoen dus heb je niks an.
Gelukkig is het stabiel bij jou nu.
Veel lees en schrijf plezier hier

Login of registreer om te reageren
23-08-2019 om 13:09 uur

@Anja67
Nog welkom op het Longforum. Je vraagt wat je in de toekomst kan verwachten. In jouw geval (COPD Gold 2 en duidelijk stabiel) hoef je je weinig zorgen te maken. Ik heb zelf ook Gold 2 en mijn longarts denkt dat het niet erger zal worden. Dat hoor je vaker: Gold 2 is lastig en beperkend maar erger dan nu zal het waarschijnlijk niet worden, ook niet op lange termijn. Ik merk zelf een kleine teruggang maar dat zijn de jaren, niet de COPD. Elk jaar op controle bij de huis- of longarts, rustig aan doen en gewoon leven zonder angst voor de toekomst. Schaamte is begrijpelijk, maar de straf is al zwaar genoeg zonder de verwijten van anderen. Schaam je niet. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust.

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 14:13 uur

Dag Reuzenkakatoe,
Bedankt voor je geruststellend antwoord.

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 14:17 uur
Reactie op Anna50

Welkom Anja,
Zo te lezen is het bij jou stabiel. :)
Ik heb copd4. Dat schamen herken ik heel goed. Moet wel zeggen dat het sinds kort wel beter gaat. Ik ben nu eerlijker tegen mensen als ze vragen hoe het gaat. En dat voelt goed.

Lees maar verder en vragen kan je altijd.

Groetjes Anna

Dank je Anna

Login of registreer om te reageren
03-09-2019 om 14:18 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier, ja schaamte heb ik ook gehad, mede door m'n rookverleden, maar kan 't niet overdoen dus heb je niks an.
Gelukkig is het stabiel bij jou nu.
Veel lees en schrijf plezier hier

Dank je wel Goudvisje

Login of registreer om te reageren