Nieuw

26-08-2019 om 21:50 uur

Mijn naam is Rob Vanderwildt, ik woon in Antwerpen, ben 72 en heb COPD4GOLD. Mijn gebruikersnaam is nottebohm, naar de straat waar ik woon. Reeds diverse opstoten gehad gevolgd door spoedopname. Sedert kort ook begin van cardiologisch probleempje. Redelijk beperkt in activiteit. Wat zeer spijtig is.

Login of registreer om te reageren
27-08-2019 om 05:53 uur

Welkom op het forum! :)

Ik heb ook copd4. Het blijft uitzoeken wat je wel of niet kan. Alles rustig aan doen en niet teveel willen.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
29-08-2019 om 19:53 uur

Hallo, ik ben nieuw hier. Heb 1 aug na 5 weken hoesten hoge koorts gekregen. Inval huisarts gaf aan met hoesten dat het nog wel 3 weken kon duren voordat het over was dus tijdens die koorts 4dsgen heel slecht gevoeld, heb mij nog nooit zo gevoeld. Maandag eigen huisarts... Ja hoor longontsteking! 7dagen kuur waarvan 5dagen wel op bed gelegen. De bloedwaarde was van 83 naar 5 gegaan. Akkoord gekregen om op vakantie te gaan de 14e naar de Vendée in fra krijk met ons gezin. (Man, 2 kinderen van 5 en 6 ) na 2 dagen daar rustig aan te hebben gedaan heel veel stekende pijn in schouderblad. Kon bijna niet staan.. na paar dagen assistent in NL gebeld,die adviseerde bij koorts daar te gaan anders wachten op de maandag na terugkomst. Pijn werd erger bij inspanning terwijl ik al bijna niets deed vanwege moeheid.

Zaterdags terug gekomen HAP.. hoorde niets in de longen, wel hartslag van 187 maar saturatoe van 98% weer een kuur nu.
Maandag ook naar huisarts gegaan, longfoto laten maken..niets te zien maar zij belde dinsdag hoe het ging want moest wel echt verbeteren. Morgen weer afspraak want ik verga van de pijn en dan vooral:

Trap op lopen naar zolder, koken, laat staan daarna eten.

Verder lig ik bijna de hele dag om rust te houden en de pijn niet te krijgen.

Herkennen jullie dit als pleuritis? Kan ik er iets tegen doen?

Al 2,5 week nu die helse pijn elke dag? ben 30 jaar en op PDS(darm) na gezond iemand , die 16-24u werkt ( op dit moment al 4 weken niet) met een gezinnetje. Al doen de kinderen nu veel zelf!

Login of registreer om te reageren
29-08-2019 om 20:24 uur

@dardesch zie mijn reactie op je andere reactie in een topic

Login of registreer om te reageren