Copd2 gold en schimmelinfectie in me keel door gevolg van de chemokuur

31-08-2019 om 20:38 uur

Hallo ik ben leon van delft ik ben afgelopen 4 april geopereerd aan longkanker en heb nu ook copd2 gold sindskort zit ik aan de chemo en daar door heb ik nu schimmelinfectie en slik van alles omdit tegenezen heb tijdens de chemo niet gepuft ook door de infectie nu vanmorgen had ik licht tekort waardoor ik moest puffen maar krijgt het gevoel alsof de infectie erdoor gelijk gevoeliger is wat is jullie ervaring ermee

Login of registreer om te reageren
31-08-2019 om 20:57 uur

Allereerst welkom hier en jeetje wat heftig!

Puffers kunnen zelf een schimmelinfectie veroorzaken daarom moet je goed spoelen. Er staan hier verschillende tips als je bij de zoekfunctie schimmelinfectie intypt. Schimmels houden niet van een zure omgeving, yoghurt is wat zuurder dus mocht je dat verdragen zou je dat na het puffen kunnen nemen, wellicht helpt dat wat?

Enorm veel sterkte en beterschap! Helaas heeft chemo veel bijwerkingen, ik hoop voor u dat de behandeling goed aanslaat.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
02-09-2019 om 08:45 uur

Ja, wat een heftig verhaal. We zien vaak bij mensen met longkanker, operatie en met name chemo dat ze kwetsbaar zijn, voor van alles maar ook voor infecties. Onder andere schimmel. Gebruik van inhalatie medicatie helpt dan niet altijd mee. Toch is het erg belangrijk, met oog op je herstel en behoudt van conditie, dat dit op de rit komt. Het niet gebruiken van medicatie en daardoor kortademig is eigenlijk geen goede oplossing. In principe kan je eigen longarts je hiermee helpen. Heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren