Hallo

10-09-2019 om 10:42 uur

Hallo, ik ben een vrouw van 55 jaar met COPD en astma.
Ik gebruik al een aantal jaar puffers. Eerst symbicort en spiriva en salbutamol zo nodig.
Sinds ong. een jaar heb ik trimbow en dat bevalt goed.
Daarnaast heb ik altijd een voorraadje prednison in huis.
Ik heb goeie en slechte dagen, maar merk dat ik de laatste tijd sneller achteruit ga.
Ik hoop hier tips en informatie te krijgen en contact met mensen waarmee ik dingen kan delen en van wie ik kan leren.

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 11:07 uur

Welkom hier, vraag maar gerust van alles, copd/astma heb ik ook en ook altijd veel wisselende dagen gehad, inmiddels meer slechte dan goede dagen maar ook goede momenten op slechte dagen!
Groetjes!

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 11:17 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier, vraag maar gerust van alles, copd/astma heb ik ook en ook altijd veel wisselende dagen gehad, inmiddels meer slechte dan goede dagen maar ook goede momenten op slechte dagen!
Groetjes!

Hallo goudvisje, bedankt voor je warme welkom.
Ik raak een beetje in de war van de COPD 'benamingen', zoals bv 2 gold. Weet jij wat dat inhoudt?

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 11:27 uur

Hallo, dit geeft aan de mate waarin je het hebt, je hebt copd 1 t/m 4 en tegenwoordig ook nog A,B,C,D erachter.
Hoe hoger dus bijv copd 4 met een d, dan heb je ernstig copd, daar zit ik in.
Maar je kunt meer klachten hebben in fase 2 dan in fase 4, dit zijn maar getallen en zegt niet alles.
Je kunt het opzoeken op google:copd gold fases in tikken.
Ben momenteel niet fit dus weinig energie voor te lange antwoorden hihi, veel leesplezier xxxx

Login of registreer om te reageren
10-09-2019 om 11:36 uur

Ik snap het. Hartstikke bedankt! Ben zelf ook niet topfit, heb nl. m'n rib gekneusd met hoesten. Ga even googelen ;)

Login of registreer om te reageren