Hartkloppingen en kortademig door parfums en geuren

11-09-2019 om 05:34 uur

Beste

Sinds mijn 18de (nu 44) heb ik last van hartkloppingen en kortademigheid door parfums en geuren. Schoonmaakmiddelen, wasverzachter, wasmiddel, parfums, parfums van anderen op de tram werken op mijn hart en ademhaling. Ik ben 3x naar een longarts geweest en telkens word ik naar huis getuurd met: vermijden is de enige oplossing. Heel de wereld hangt vol van geuren. Kan daar echt niets tegen gedaan worden?!
Dank om dit te lezen.

Login of registreer om te reageren
11-09-2019 om 08:14 uur

En er is niet getest op astma? Dan zou er met medicatie gekeken kunnen worden om je longen minder reactief te maken, maar dan nog blijft het zoveel mogelijk vermijden helaas. Het is echt heel lastig. Ik kan niet tegen rook, bbq, parfum, vocht, noem het maar op, dus een dagje weg of even naar de stad is een hele onderneming van alles vermijden, omdat ik dusdanige astma-aanvallen krijg dat ik vaak naar het ziekenhuis moet. Nu heb ik een ernstige vorm van astma en hyperreactiviteit, maar ik snap enorm waar je tegenaan loopt. Bezoek hier mag ook geen parfum op en roken is helemaal uit den bozen.

Bespreek dit eens met je huisarts of er geen astma gediagnostiseerd is en of dat niet alsnog getest kan worden. Wellicht scheelt het wat in je kortademigheid als je die geurtjes tegenkomt.
En als het wel gediagnostiseerd is dan is er wellicht iets aan te doen:)

Succes!

Login of registreer om te reageren
11-09-2019 om 11:13 uur

Ook ik loop hier tegenaan.
Het lijkt wel of het steeds erger wordt.
Wel heb ik een inhalator en ben ik van plan wat meer te puffen.
Ik heb sinds een jaar maar 1 long en ik moet gewoon goed ademen, ook bij parfum, etensluchten, stank enz. En het voelt alsof je gif naar binnen werkt.
Ik word ook benauwd/kortademig en zit ik te lang in de prikkel dan moet ik veel hoesten.
Maar ik merk dat ik vooral een hekel heb aan al die geuren. Het beperkt me best wel.