Naso free vaker gebruiken

19-09-2019 om 10:32 uur

Hallo,

Langzamerhand gaat het steeds een beetje beter met mij. Ik denk dat ik zo'n maand geleden voor het laatst bij de longarts geweest ben. Zij heeft mij als tip gegeven om 2x daags de naso free neusdouche te gebruiken (dit doe ik met jodium vrij zout). En daarna mijn neusspray te gebruiken (mometason). Ik moet zeggen dat er een wereld voor mij open ging na het gebruik van de neusdouche. Ik heb nog nooit zo'n lege neus gevoeld en ik kon weer een beetje door mijn neus ademen. Echter is het effect na een paar uur al uitgewerkt. Mijn vraag is nu of iemand weet of ik de neusdouche (en de neusspray) vaker mag gebruiken? Bijvoorbeeld 3 tot 4 x per dag.

Login of registreer om te reageren
19-09-2019 om 11:04 uur

Ja dat mag. Volgens mijn kno arts kan het geen kwaad, je gaat niet juist meer slijm aanmaken door het spoelen ofzo dus je kunt het gerust doen.

Login of registreer om te reageren
19-09-2019 om 13:35 uur

ja hoor, je mag het net zo vaak doen als je zelf fijn vindt. maar natuurlijk niet direct na een neusspray

Login of registreer om te reageren
19-09-2019 om 15:34 uur

Mijn kno-arts zei maximaal 4x per dag gebruiken als dat nodig is en daarna weer minderen als dat nodig is. Dus dat mag ja:)

Login of registreer om te reageren