Foster 200/6

24-09-2019 om 18:14 uur

Ik heb even een vraagje en hoop dat een van jullie me gerust kan stellen. Ik gebruik foster 200/6 2x 2 puffen aerosols per dag. Er is mij altijd gezegd dat dit de maximale dosering was. Nu heb ik vandaag naar mijn pvk gebeld omdat ik zo benauwd ben ondanks toevoegen van extra atimos. Nu belde ze me later terug dat ik tijdelijk even naar 4x 2 puffen foster moet ipv de atimos. Ventolin mag ik nog wel extra gebruiken. Zijn er meer mensen die tijdelijk zoveel foster mochten gebruiken?

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 18:37 uur

Hoi MMG, als deze dosering na overleg met je longarts is afgesproken, zou ik me daar nu even aan houden. Juist goed om, nu je het benauwd hebt en t niet lekker gaat, je onderhoudsmedicatie te verhogen.
Ter geruststelling, ik gebruik dagelijks 4x2 pufs Foster 200/6.
Beterschap en hoop dat je je snel beter voelt!

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 18:41 uur

Dank je wel dat stelt me gerust

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 19:07 uur

Hoi, de officiƫle maximale dosering is de 200/6 4dd2 en gebruik ik nu al bijna 2 jaar dagelijks. Tegen mij is gezegd dat ik bij nood naar 5dd2 mag enkel om seh-bezoek te kunnen voorkomen. Maar je arts kijkt naar wat voor jou het beste is en normaal gesproken is dat bij jou dus 2dd2:)
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 19:20 uur

Dank je wel nckiie, stelde de vraag omdat bijsluiter/kompas aangeeft max 800 voor Beclometason bij aerosol, maar ben blij om te lezen dat het wel vaker verhoogd wordt ondanks de bijsluiter.

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 19:44 uur

@MMG online had ik ooit eens gezocht naar maximaal en daar stond 1600 beclometason, omdat ik eerst ook op 800 zat en mij toen ook was verteld dat dat de maximale hoeveelheid was. Hopelijk helpt dit je er doorheen!

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 20:16 uur

Dat hoop ik ook. Dit is niet fijn! Doodmoe, maar slapen is een ramp omdat ik bij liggen het slijm niet opgehoest krijg, dus dan maar weer rechtop maar dan kan ik weer niet slapen. Maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik ga slapen dank jullie wel!!!

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 21:00 uur

@MMG al kussen onder je matras geprobeerd? Wellicht help dat je wat?

Login of registreer om te reageren