Gouden stafylokokken en de e. coli

05-10-2019 om 15:15 uur

Beste longarts, is het ook mogelijk dat deze bacteriën vanzelf weer verdwijnen zonder behandeling?
Alvast bedankt voor uw reactie
Vriendelijke groet
Richard kersten

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
07-10-2019 om 07:58 uur

Beste Richard

Ik ken jouw situatie niet goed genoeg om een ja of nee daarop te kunnen antwoorden. Wat het mij aangeeft is dat je hoop hebt op verbetering van je situatie. En waarom ook niet. Ik geloof erin dat als je op een plek bent waar je goed verzorgd wordt, met vriendelijke mensen om je heen, dat je daarvan opknapt. Je gemoedstoestand verbeterd en je lichamelijke conditie verbeterd. Wie weet wat er daarna gebeurt. Artsen zijn niet goed in het voorspellen van uitkomsten. Er is wel eens onderzoek naar gedaan, en het bleek dat verpleegkundigen er beter in waren. Die staan dichter bij de patient. Aan de andere kant blijft ik bij mijn eerdere advies om je te richten op comfort. Je longen zijn ernstig beschadigd. Stel je voor je lichaam ruimt de 2 bacteriën zelf op dan is de kans groot dat er daarna weer iets anders langskomt. Veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren
07-10-2019 om 12:54 uur

Hallo dr van Wolferen, bedankt voor uw reactie, tja misschien is het wishful thinking van mij, vandaag ga ik longfotos maken met aansluitend en gesprek met de longarts, dan ben ik in ieder geval die onzekerheid kwijt. Ik wens u een fijne dag oftewel zoals we op maandag in Curaçao zeggen, Bon Siman (een fijne week)

Login of registreer om te reageren