Nieuw hier

14-10-2019 om 12:56 uur

Ik ben een vrouw van 70 en bijna 3 jaar geleden heb ik van de longarts te horen gekregen dat ik Astma heb, ben hier natuurlijk net als jullie niet blij mee. We wandelen erg graag maar ik vind het nu een wel een "dingetje" omdat ik tijdens het wandelen erg kortademig word en vreselijk moe.. Is dat herkenbaar bij jullie? Omdat ik nog met dit moet leren omgaan hoop ik hier wat antwoorden en tips te krijgen.
As donderdag moet ik weer voor controle naar de Longarts die mij drie maanden geleden Forster plus hed voorgeschreven omdat Ventolin en Salbutamol me niet voldende helpen.

Login of registreer om te reageren
14-10-2019 om 13:02 uur

Probeer met wandelen een wat lager tempo aan te houden dan je gewend bent dan houdt je het langer vol en wellicht wat vaker pauzes dan voorheen. Probeer eens of dit goor je werkt. En wellicht het overkeggen waard of je een pufje kan nemen voor je gaat wandelen waardoor je het wat beter volhoud.

Lees ook gerust eens het forum door en wellicht kom je heel handige tips tegen waar je nooit aan had gedacht. Succes! En het duurt lang om eraan te wennen en je aan te passen, omdat astma elke dag anders is.

Login of registreer om te reageren
19-11-2019 om 09:44 uur

Nckiie, Dank je voor je antwoordt.
Wandelen doen we al in mijn tempo, noem het kuieren.
Ik had Atimos en Alvesco en bleek niet tegen Atimos te kunnen, vreselijke hartkloppingen en nog meer kortademig.
Nu salbutamol gekregen en dat gaat 50% beter maar ik was nog niet tevreden. De Alvesco weggelaten en ik voelde me na een week weer de oude worden.
Er is weer rust in mijn lichaam. Ik was zo opgefokt, blauwe plekken op de armen en die verdwijnen als sneeuw voor de zon. Kortom ik ben met puffers zo ziek.
volgende week baar de longverpkeegkundige en bespreken wat verder.
Ik denk dat ik aan de salbutamol alleen genoeg heb.

Login of registreer om te reageren