Ik knap maar niet op

25-10-2019 om 12:58 uur

Beste arts of verpleegkundige
Ik hoop dat u wat advies voor mij heeft

4 weken geleden begon het met een flinke verkoudheid ..gewoon doorgewerkt..want een verkoudheid gaat wel weer over .
Later die week toch maar begonnen met antibiotica en kuur prednison
Die sloeg niet aan ..longarts geweest...verdenking longontsteking...na wat onderzoeken blijkt zware luchtweginfecties/ bronchitis.
6 keer per dag vernevelen plus de gebruikelijke pufjes verdubbelt
De week erna weer contact met longarts
..moest me melden op SEH...weer onderzoeken...naar huis gestuurd met een nieuwe puf erbij ...na het weekend contact gezocht met huisarts ( longarts op vakantie ) ...die heeft prednison 30 mg meegegeven....nu slik ik die al 4 dagen maar merk nog geen verschil ..ben doodop...voel me ellendig
Wat moet ik nou ...3 weken al thuis ...mijn baas zoekt totaal geen contact...IK WEET HET EFFD NIET MEER

Omdat ze geen ontsteking kunnen vinden in mijn bloed vinden ze het niet nodig om mij op te nemen ...hoef geen medicijnen via infuus ...thuis opknappen is beter als in het ziekenhuis..op de longafdeling heersen genoeg bacteriƫn en virussen en dat zou mij alleen maar zieker maken ...dat zijn hun woorden ....Ik heb al 17 jaar astma ...en het is een lange tijd onder controle geweest ..Ik merk aan mezelf dat ik ook erg gevoelig ben voor luchtjes en vooral rooklucht ...op mijn werk roken ze allemaal...en ze tonen ook niet echt interesse in mij sinds ik nu bijna 3 weken al weer thuis ben ..
Ik werk in een cafetaria en werk gemiddeld 24 uur per week...Ik ben serieus van plan om minder te gaan werken ...volgens mijn longarts werkt stress ook niet echt met astma.....
Normaal herstel ik na een kuurtje prednison en antibiotica vrij snel ..maar nu is het wel erg heftig ..
Voel me aan de ene kant bezwaard ivm mijn werk..omdat hun spreken over een zware verkoudheid die ik blijkbaar heb ...terwijl ik toch wel echt meer heb dan een fikse verkoudheid ...

Hoe lang kan dit duren...??, en wat is het beste advies ??

Groetjes Jolanda bransz

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 15:05 uur

Hallo Jolanda, wat vervelend dat u zoveel klachten heeft van uw astma.
Astma kan verergeren door een infectie, of allergische of a-specifieke prikkels zoals rook, baklucht, emoties en stress.
Ik begrijp dat u het gevoel heeft dat u geen begrip krijgt van uw collega's. Wellicht is het een goed idee om ze te vertellen van uw astma en waar u last van krijgt. Ook kunt u misschien met een longverpleegkundige of praktijkondersteuner van de huisarts uw zorgen bespreken. Zij kan ook controleren of u de medicatie goed inneemt. Ook al doet u dat al jaren, is jaarlijkse controle hiervan het advies.
Verder zou ik u aanraden contact met uw huisarts of longarts op te nemen, om te evalueren hoe het gaat.
Stress kan de klachten verergeren, probeer te ontspannen, regelmatig te bewegen en gezond te leven.
Ik hoop dat u hier iets aan heeft, sterkte met opknappen.

Login of registreer om te reageren
30-10-2019 om 07:16 uur

Dankjewel voor u reactie
Ik ben gisteravond na overleg met longverpleegkundige en longarts opgenomen in het ziekenhuis..ze gaan het nu goed onderzoeken waar de dyspnoe vandaan komt...waarschijnlijk longfunctietest ..en longfyshio...het is allemaal nog afwachten....maar ik ben in goede handen nu ...en ik hoop dat ik nu hulp krijg om op te knappen

Groetjes Jolanda bransz

Login of registreer om te reageren