S. Aureus, E. Coli (gouden stafylokokken)

28-10-2019 om 16:10 uur

Geachte deskundigen, ik heb hier al eens verteld dat ik copd gold 3 heb en dat ik twee bacteriën in mijn rechter long heb, die een grote holte hebben veroorzaakt waar pus in zat en ik had zeer veel ontstekingen in re long, een dierentuin vol bacteriën zij de longarts. Ik zou dus niet zo lang meer te leven hebben, dat was de verwachting, maar wat is er nu tot ieders grote verbazing gebeurt, alle ontstekingen zijn verdwenen, de grote holte waar het pus in zat, is schoon. De dierentuin vol bacteriën zijn weg maar de S. Aureus heeft zich waarschijnlijk ingekapseld of heeft sporen achter gelaten. Nu ben ik weer ziek, de boten in mijn handen doen erg pijn, stijve handen, pijn in mijn onder rug, stijve benen, pijn in mijn enkels, buikgriep verschijnselen en erg last van mijn maag. Ik verblijf op dit moment nog steeds in een hospice op Curaçao maar ik kom nu, op dit moment, niet te overlijden tegen alle verwachtingen in, de longarts zei, eigenlijk gebeurt dit nooit maar ik kan niet garanderen dat je niet meer ziek wordt. Nu heb ik dus deze klachten, kan dat veroorzaakt worden door de s. aureus? Alvast bedankt voor uw reactie. P. S. Ik ben natuurlijk blij dat ik nog leef, maar het voelt een beetje als uitstel van executie.. Vriendelijke groet, Richard kersten

Login of registreer om te reageren
28-10-2019 om 22:14 uur

Ik wil je enorm veel sterkte en kracht toewensen!!!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
04-11-2019 om 14:31 uur

Een holte in de long met daarin bacteriën noemen we een longabces. Dat is inderdaad een ernstig en levensbedreigende ziekte. Gelukkig bent u er nog.
Wanneer is dat beeld ontstaan?
Met langdurige toediening van antibiotica, vaak via een infuus, is zo'n longabces wel te behandelen. Als de patient een verminderde weerstand heeft, bijvoorbeeld door het gebruik van afweeremmende medicamenten of bij alcohol- of drugsmisbruik is de kans op overlijden groter dan bij patiënten met een normale afweer.
Van sommige antibiotica zijn bijwerkingen als gewrichtspijn beschreven.
Bij een langer bestaande longziekte is een syndroom van gewrichtspijnen bekend, dat we ostéo-arthropathie hypertrophiante d'origine pneumique noemen, ook wel bekend als het syndroom van Pierre-Marie-Bamberger. (Ik heb het niet verzonnen). De behandelend arts zal daarmee waarschijnlijk wel bekend zijn.
Buikgriepverschijnselen en maagklachten horen daar overigens weer niet bij.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de klachten die nu beschreven worden helemaal los staan van het eerdere longabces of de behandeling daarvan. Dat zou de dokter moeten kunnen uitzoeken.
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
09-11-2019 om 11:06 uur

Hallo dr. Wesseling, bedankt voor uw uitgebreide uitleg, ik had wel een sterk verminderde weerstand, geen alcohol of drugs misbruik en ik ben slechts 12 dagen met antibiotica behandeld omdat mijn lichaam ging protesteren, ik kreeg een ontzettend dikke arm en heel veel pijn van het infuus, daarom zijn de longartsen zo verbaasd dat ik nog in leven ben. Hoe dan ook, ik ben er nog steeds ;) sorry voor mijn late reactie, ik wens u een mooi weekend, vriendelijke groet, Richard kersten

Login of registreer om te reageren