Stoomreiniger; op zoek naar ervaringen

28-10-2019 om 18:38 uur

Hoi!

Ik overweeg om een stoomreiniger te kopen om onder andere mijn matras en bank af en toe eens te reinigen. Ik begrijp dat ook de gordijnen en vloeren hiermee te reinigen zijn.

Ik heb zelf niet-allergische astma, maar heb natuurlijk uiteindelijk wel last van dingen die in het algemeen niet goed zijn voor je longen. Daarnaast heb ik een stevig vermoeden dat mijn man een huismijt allergie heeft. Toen ik overstapte van een donzen dekbed naar een hypo allergeen dekbed, werd hij meteen de volgende ochtend al veel beter wakker: geen verstopte neus, niet tig keer niezen enzovoorts.

Heeft iemand een stoomreiniger voor ongeveer dit doel, heb je ervaringen te delen? Ik ben benieuwd :)

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
28-10-2019 om 19:01 uur

geeft dat niet veel vocht Soosh? Ik vroeg het me af, gooi zelf alles wat kan in de wasmachine.... heb en bank van leer, stoelen voor bij de tafel van nep leer en een matras uit de allergie winkel, rolgordijntjes voor de ramen.
ik denk dat ik daar zelf eerder voor zou kiezen als je iets vervangen moet.

er bestaat ook allergenen spray, al weer ik niet of dat goed werkt.

Login of registreer om te reageren
28-10-2019 om 22:19 uur

Ja ik vraag het me ook ad van het vocht inderdaad, omdat ik daar absoluut niet tegen kan.
En ems komt al met goede tips ja. Ik blijk uiteindelijk ook allergisch te zijn voor stof (nouja allergisch is een groot woord, overgevoelig kwam bij homeopaat eruit) en merk het alleen bij heel veel stof sus een stoffige paardenstal, maar met dekbed toen we een nieuwe aanschafte wel meteen rekening mee gehouden en met de kussens:)

Tnx voor de tip van de allergenenspray ga eens kijken aangezien ik een matras aangeleverd krijg.

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 07:54 uur

Nckii, je krijgt vast een matras met een plastic laagje er overheen die schoon gesopt kan worden.

Zo niet dan goed zuigen en een allergiehoes er omheen. Zou ik doen

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 09:27 uur

Het zal vast even vochtig zijn, maar daarna droogt het toch weer? En tijdens het gebruik van het ding kan ik mijn VOGmask op zetten.. of ik laat het mijn man doen ;)

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 10:41 uur
Reactie op emsepems

........
er bestaat ook allergenen spray, al weer ik niet of dat goed werkt.

grappig, ik zou zelf dus 100 x meer last hebben van een spray met drijfgas dan van stoom.

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 22:39 uur
Reactie op emsepems

Nckii, je krijgt vast een matras met een plastic laagje er overheen die schoon gesopt kan worden.

Zo niet dan goed zuigen en een allergiehoes er omheen. Zou ik doen

Dat ia waar we moeten, deze is ook plastic ja! En ik ga me eens meer verdiepen in allergie dekbed dingen enzo dus wellicht ontvang je war pb’tjes van mij erover:)

Login of registreer om te reageren
30-10-2019 om 07:23 uur

Ik heb twee stoomreinigers, een grote met een tank en een kleine in het formaat van een verfspuit/plantenspuit. Reinigen gaat op zich erg goed. Alles wordt brandschoon en geurloos. Maar beide spuiten hebben het euvel dat ze, behalve stoom, af en toe beginnen te pruttelen en dan een waterstraal naar buiten spuiten. Fataal voor matrassen en kussens. Om deze reden gebruik ik ze alleen nog voor grof werk, zoals steen schoonspuiten. Verder gaat het reinigen erg traag omdat de tank snel leegraakt en het tijd kost om het water weer aan de kook te krijgen. De kunst is om een stoomreiniger te vinden die niet onverwachts kokend water begint te spuiten. Zonder deze nadelen zou stoomreiniging zo'n beetje de meest ideale methode ooit zijn.

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 10:54 uur
Reactie op Reuzenkakatoe

Ik heb twee stoomreinigers, een grote met een tank en een kleine in het formaat van een verfspuit/plantenspuit. Reinigen gaat op zich erg goed. Alles wordt brandschoon en geurloos. Maar beide spuiten hebben het euvel dat ze, behalve stoom, af en toe beginnen te pruttelen en dan een waterstraal naar buiten spuiten. Fataal voor matrassen en kussens. Om deze reden gebruik ik ze alleen nog voor grof werk, zoals steen schoonspuiten. Verder gaat het reinigen erg traag omdat de tank snel leegraakt en het tijd kost om het water weer aan de kook te krijgen. De kunst is om een stoomreiniger te vinden die niet onverwachts kokend water begint te spuiten. Zonder deze nadelen zou stoomreiniging zo'n beetje de meest ideale methode ooit zijn.

Bedankt voor je input! Ik denk dat ik me er toch aan ga wagen ;)

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 10:58 uur

Kan je er niet eerst één lenen of huren?

Login of registreer om te reageren