Hulpmiddel Astma bij Kinderen

30-10-2019 om 13:31 uur

Beste leden,

Ik ben student aan de universiteit en voor een project zijn we bezig met het ontwikkelen van een hulpmiddel dat een toevoeging is aan het behandelproces van astma bij kinderen. Graag willen we natuurlijk een probleem aanpakken waar in de praktijk ook behoefte aan is. We kunnen daarom ervaringen van jullie (zowel ouders als patiënten) allemaal goed gebruiken om eerste inzichten te krijgen in de problematiek omtrent dit onderwerp. Heb je behoefte om je ervaringen te delen, of gewoon eens lekker te klagen over de problemen waar je tegenaan loopt? Dan mag dat als reactie op deze post.

Om je alvast wat op weg te helpen staan er onderaan dit bericht een aantal vragen die je zou kunnen beantwoorden, maar voel je vrij om zelf invulling te geven aan een reactie. Heb je vragen voor mij, mag dat natuurlijk ook ;)

Jorn

Patiënten:
Wat vind je het meest vervelend aan het hebben van astma?
Kan je me vertellen wat het hebben van astma met je doet? wat gebeurt er met je lichaam?
Behandelen je vriendjes en vriendinnetjes je anders sinds je astma hebt?

Ouders van patiënten:
Wanneer merkte je voor het eerst dat uw kind moeite had met ademen?
Welke stappen hebben jullie ondernomen in het behandelproces? welke doctoren heeft u bezocht?
In hoeverre beïnvloed de astma van uw kind uw dagelijks leven? Kunt u dit ondersteunen met voorbeelden?
Merkt u dat de astma van uw kind invloed heeft op zijn/haar humeur/karakter?
Wanneer er een nieuw product op de markt komt dat helpt bij de behandeling van astma, wat verwacht u hier dan van? Wat zou dit product volgens u moeten kunnen doen?

Login of registreer om te reageren