Werk en astma

05-11-2019 om 14:31 uur

Werk en astma dat moet goed kunnen toch ?
Nou bij mij niet ..Ik heb al 17 jaar astma de laatste jaren is het goed onder controle..af en toe een luchtweginfectie ,maar is normaal goed te behandelen met antibiotica en prednison...
Maar nu ben ik helaas al 5 weken aan het tobben.heb een paar dagen in ziekenhuis gelegen..blijkt een verwaarloosde longontsteking gehad te hebben...
Kom ik terug uit ziekenhuis..krijg ik gisteren mijn ontslag..met als rede ..je bent te lang ziek ..En we zijn bang dat dit vaker gaat gebeuren dat je ziek bent...ivm mijn astma
Ik voel me echt totaal niet begrepen ..
Somber en teleurgesteld en heel erg verdrietig..

Login of registreer om te reageren
05-11-2019 om 22:06 uur

Ze mogen je om die reden helemaal niet ontslaan! Ontslag tijdens ziekte mag maar wegens ziekte niet... als je dit zwart op wit hebt kan je het bedrijf aanklagen ze zijn strafbaar bezig. Ik snap ze wel aan de ene kant, maar jij kiest er ook Niet voor!
Nou is astma er in verschillende gradaties en de een kan werken en de ander niet. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!!!

Login of registreer om te reageren
06-11-2019 om 06:36 uur

Laten we niet vergeten dat een steeds groter deel van de Nederlandse beroepsbevolking werkzaam is via tijdelijke contracten of op basis van detacherings. Dan is het veel makkelijker om iemands contract gewoon niet te verlengen, of te ontslaan ...wat de reden ook is.

Login of registreer om te reageren
06-11-2019 om 08:38 uur
Reactie op Jolandabransz1973

Werk en astma dat moet goed kunnen toch ?
Nou bij mij niet ..Ik heb al 17 jaar astma de laatste jaren is het goed onder controle..af en toe een luchtweginfectie ,maar is normaal goed te behandelen met antibiotica en prednison...
Maar nu ben ik helaas al 5 weken aan het tobben.heb een paar dagen in ziekenhuis gelegen..blijkt een verwaarloosde longontsteking gehad te hebben...
Kom ik terug uit ziekenhuis..krijg ik gisteren mijn ontslag..met als rede ..je bent te lang ziek ..En we zijn bang dat dit vaker gaat gebeuren dat je ziek bent...ivm mijn astma
Ik voel me echt totaal niet begrepen ..
Somber en teleurgesteld en heel erg verdrietig..

Wat ontzettend verdrietig. Waarschijnlijk had je geen vast contract? Bij een vast contract mag dit niet.
ik weet zo niet wie of wat je hiermee kan helpen, maar anderen op dit forum en anders t longfonds wel.
heel veel sterkte!!!!

Login of registreer om te reageren
06-11-2019 om 16:00 uur
Reactie op Juno92

Ze mogen je om die reden helemaal niet ontslaan! Ontslag tijdens ziekte mag maar wegens ziekte niet... als je dit zwart op wit hebt kan je het bedrijf aanklagen ze zijn strafbaar bezig. Ik snap ze wel aan de ene kant, maar jij kiest er ook Niet voor!
Nou is astma er in verschillende gradaties en de een kan werken en de ander niet. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!!!

Als t een afgelopen contract is mag het gewoon en is er helaas niks aan te doen.

Login of registreer om te reageren
09-11-2019 om 19:10 uur

He bah. Ik heb om dezelfde reden ook al eens geen contractverleninging gekregen.
Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar weet hoe het voelt!

Login of registreer om te reageren