S. Aureus en E. Colie (gouden stafylokokken)

10-11-2019 om 17:18 uur

Geachte dr. Wesseling, hartelijk dank voor uw uitgebreide uitleg, ik heb eens opgezocht wat de ziekte van Pierre-Marie-Bamberger eigenlijk is en eerlijk gezegd werd ik daar niet echt vrolijk van. Ik las dat in 80 tot 90% van deze gevallen, sprake is van een groot cellig tumor (in de longen?) Ik heb foto's vergeleken van trommelstok tenen met mijn tenen, nou dat ziet er precies hetzelfde uit, ook de klachten die ik heb, pijn en stijfheid in mijn handen, benen, enkels en onderrug worden beschreven. Ook heb ik regelmatig koorts, of het gevoel dat ik koorts heb. Ik heb ongeveer 12 weken met klachten rond gelopen voor er bij mij de bacteriën, s. Aureus en E. Colie in mijn rechter long werden gevonden, daar naast had ik nog een dierentuin vol aan bacteriën in mijn lichaam, zoals mijn longarts dit toentertijd aan mij uitlegde. Er is geen sprake van overmatig drugs/alcohol gebruik. Wel ben ik erg veel afgevallen, ik weeg nu nog 56 kilo, dit was 73 kilo(in 12weken tijd) Ook mijn longarts zei tegen mij, ik kan je niet garanderen dat je nooit meer ziek wordt. Eerlijk gezegd denk ik zelf dat dit alles slechts een uitstel van executie is, ook omdat mijn longarts zei dat deze twee bacteriën (waarschijnlijk) niet weg zijn uit mijn long. Ik heb erg veel emfyseem vorming in beide longen, waardoor het team van longartsen heeft besloten mij niet te opereren. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, wat vindt u hiervan? Op 3 december heb ik weer een afspraak bij mijn longarts en ik zal haar dan deze verschijnselen voorleggen. Alvast mijn dank voor uw antwoord. Vriendelijke groet, Richard kersten

Login of registreer om te reageren
11-11-2019 om 08:49 uur

Beste Richard,

We kunnen ons voorstellen dat je veel vragen hebt. De longartsen op dit forum beantwoorden in toerbeurt vragen voor ons op dit forum in hun eigen tijd. Het is niet mogelijk om aan te geven wie de gestelde vraag gaat beantwoorden. Het advies is je vragen te bespreken met je behandelend arts. Je kunt eventueel een second opinion vragen als je graag de mening van een andere arts wil. Heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
11-11-2019 om 13:39 uur

Bon dia, bon siman, bedankt voor uw reacie, ik zal er voortaan rekening mee houden, groetjes Richard ?

Login of registreer om te reageren