Soms ben ik zo moe...

18-11-2019 om 12:33 uur

Bon dia, bon siman, Na alle ellende met die bacteriën, heb ik niet alleen zeer weinig long inhoud over, niet alleen een lopende tijdbom, maar kreeg ik ook nog, het syndroom van Pierre-Marie-Bamberger. Elke dag veel pijn, stijfheid en ik ben zo ontzettend moe... Soms zie ik het echt niet meer zitten. Ik werk wel in de tuin, doe alles nog zelf, maar daar betaal ik dan ook een hoge prijs voor. Veel mensen begrijpen mij echt niet, je leeft toch nog en je doet alles toch nog zelf? Ja dat is waar, maar ze zien niet dat elke dag weer een strijd is. Er zullen vast meer mensen hier zijn, die tegen dit onbegrip aan lopen, maar ik ben al zo moe en dan moet ik mezelf ook nog elke keer verdedigen, uitleggen, herhalen en herhalen... Hoe gaan jullie hiermee om? (Als je dit herkent) groetjes Richard ?

Login of registreer om te reageren
19-11-2019 om 10:33 uur

Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt. Maar wat ik tegenwoordig doe, is als ze me vragen hoe het gaat, dan zeg ik ook eerlijk hoe het gaat. Vaak zei ik dat het wel ging, maar dat doe ik niet meer. Ik ga me niet verdedigen, ze zien wel aan me dat ik kortademig ben. Ben ook vaak moe en geef er dan soms ook aan toe. :)
Ik slaap veel, dat heb ik echt nodig.

Doe vooral niet teveel achter elkaar, dat moet je dan weer bezuren. Neem vaker pauzes. Dat doe ik nu ook. Eerst ook niet hoor! :)

Ik heb copd4.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
19-11-2019 om 11:33 uur

Hoi Richard , ik heb aan de vermoeidheid toegegeven en ik doe niks meer als het niet van harte gaat ! Vriendlief kan het ook niet , hulp kunnen we niet betalen , dus je kan wel op je vingers natellen wat voor rotzooi het hier is !! Wat anderen daarvan zeggen , trek ik me niks meer van aan ... ik kan niet meer en heb ook geen zin meer om met allerlei instanties te gaan vechten !!
Ik heb ook copd 4
groetjes Morena :-)

Login of registreer om te reageren
19-11-2019 om 11:58 uur

bon siman! …. on nee, ben te laat, de week is alwer flink begonnen. nou, dan gun ik je een goede week, wat er nog rest :-)

op dit forum is veel geschreven over vermoeidheid, kijk maar eens onder de zoekknop.
ik denk altijd, ze zeggen maar. mensen die echt betrokken zijn snappen mij wel, maar hoe vaak me wel niet gezegd is... ach, klein stukje lopen\ ach, je hebt een ebik/ ach, gisteren deed je dit ook...… tja, die begrijpen niet wat astma inhoudt e na 1 of 2 keer vertellen heeft het geen zin meer om nogmaals uit te leggen (behalve wanneer ze zelf actief vragen)

en ben ik te moe, dan duik ik lekker op de bank of in bed met een film of boek of.... tukje. maakt niet uit.
weet dat bij te veel doen (uitgeput) je conditie en weerstand afbreekt ipv opbouwt.

hoe je er mee omgaat? t is vooral een weg die jij kan zoeken. gelukkig is hier wel herkenning :-)

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 10:48 uur

Bon dia, emsepems, Morena en Anna, masha danki voor jullie reacties. Ik ben soms te eigenwijs en dat moet ik dan idd bekopen. Ook elke dag veel pijn aan mijn handen, armen, benen en zo stijf als n plank ? Maar ik leef nog en probeer elke dag opnieuw weer te genieten, maar soms wordt alles mij teveel. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en een mooie woensdag. Groetjes Richard ?

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 11:05 uur

Dat herken ik heel goed "soms wordt alles mij teveel". Dan zien je het niet meer zitten, maar dan ineens is het weer over. Ik had het een paar weken geleden, zat er helemaal doorheen. Ik kwam tijdens het wandelen met de hond de buurman tegen. We hadden een goed en eerlijk gesprek daarover. En dat was zo fijn! Het zijn soms de kleine dingen die het doen. :)

JIj ook een fijne woensdag. Hier heeft het aardig gevroren. Brrrr :)

Login of registreer om te reageren
21-11-2019 om 13:04 uur

Bon tardi, Richard!

Ik heb zelf 1.5 jaar op Curacao gewoond, ik ken het eiland aardig.

Ik herken jouw verhaal wel. Vechten met jezelf en dan ook nog vechten met je omgeving voor wat begrip. Ik mag heel dankbaar zijn voor een man die heel goed begrijpt dat het soms gewoon niet gaat ook al wil ik het wel. Verder heb ik geleerd dat de mensen die er geen begrip voor hebben, geen plek verdienen in mijn leven.

Jammer maar helaas, het kleine beetje energie dat ik heb ga ik niet uitgeven aan mensen die geen begrip op kunnen brengen.

Ayo!

Login of registreer om te reageren
21-11-2019 om 13:53 uur

Sterkte Richard, alles is al een beetje gezegd, mensen die je alleen maar negatieve energie kosten, zo snel mogelijk dumpen, klinkt hard maar ze zij het niet waard.
Ook ik ken curacao , 2 x geweest, hadden daar ook familie wonen tijdelijk,zo mooi daar en zo chill, zie mij nog zitten bij Lions Dive aan een polar biertje....those were the days of our lives!
Geniet van het goede en vergeet het slechte maar mooi, je doet het hartstikke goed op jouw manier, das altijd de beste manier!

Login of registreer om te reageren
21-11-2019 om 23:10 uur
Reactie op Soosh

Bon tardi, Richard!

Ik heb zelf 1.5 jaar op Curacao gewoond, ik ken het eiland aardig.

Ik herken jouw verhaal wel. Vechten met jezelf en dan ook nog vechten met je omgeving voor wat begrip. Ik mag heel dankbaar zijn voor een man die heel goed begrijpt dat het soms gewoon niet gaat ook al wil ik het wel. Verder heb ik geleerd dat de mensen die er geen begrip voor hebben, geen plek verdienen in mijn leven.

Jammer maar helaas, het kleine beetje energie dat ik heb ga ik niet uitgeven aan mensen die geen begrip op kunnen brengen.

Ayo!

Bonochi Shoos, dat is nu precies wat ik ook besloten heb, geen energie meer steken in mensen die mij niet begrijpen. Ik moet er zelf mee dealen en daar kan ik geen negativiteit bij gebruiken. Masha danki voor jouw reactie, ayo ?

Login of registreer om te reageren
21-11-2019 om 23:13 uur
Reactie op goudvisje

Sterkte Richard, alles is al een beetje gezegd, mensen die je alleen maar negatieve energie kosten, zo snel mogelijk dumpen, klinkt hard maar ze zij het niet waard.
Ook ik ken curacao , 2 x geweest, hadden daar ook familie wonen tijdelijk,zo mooi daar en zo chill, zie mij nog zitten bij Lions Dive aan een polar biertje....those were the days of our lives!
Geniet van het goede en vergeet het slechte maar mooi, je doet het hartstikke goed op jouw manier, das altijd de beste manier!

Danki goudvisje, ik probeer elke dag te genieten, want elke dag is er 1. En ik heb het voorrecht (vind ik) dat ik op dit prachtige eiland mag wonen, Groetjes Richard ?

Login of registreer om te reageren
21-11-2019 om 23:15 uur
Reactie op Anna50

Dat herken ik heel goed "soms wordt alles mij teveel". Dan zien je het niet meer zitten, maar dan ineens is het weer over. Ik had het een paar weken geleden, zat er helemaal doorheen. Ik kwam tijdens het wandelen met de hond de buurman tegen. We hadden een goed en eerlijk gesprek daarover. En dat was zo fijn! Het zijn soms de kleine dingen die het doen. :)

JIj ook een fijne woensdag. Hier heeft het aardig gevroren. Brrrr :)

Danki Anna50 voor jouw reactie, ik moet het gewoon los laten en mijn eigen leven leven. Groetjes Richard ?

Login of registreer om te reageren