zorgverzekering 2020

20-11-2019 om 11:08 uur

de zorgverzekeringen zijn weer druk om iedereen als klant binnen te halen. stap jij over?

zelf kijk ik elk jaar weer, stap vaak over, en het blijkt dat t me altijd voordeel opleverd.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 11:14 uur

Nee, ik stap niet over. Nooit gedaan ook.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 13:23 uur

Nee ik ben nog nooit over gestapt. Ik heb weleens vergeleken op independer, maar echt veel goedkoper kom ik nooit uit omdat wij een aanvullende verzekering hebben. Alleen de basisverzekeringen (met eigen risico) kunnen wat geld opleveren. Maar wij weten al zeker dat we in januari al beginnen met declareren, dus hoezo eigen risico? :P

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 14:32 uur

Hier ook. Eigen risico is meteen weg (trombosedienst).
Voor de aanvullende verzekering is overstappen ook geen optie want medisch vlekje en dan moet je gekeurd worden of zo iets. Kansloos met mijn achtergrond.
Mijn huidige verzekeraar betaald zich echter blauw aan mij.
Moeten ze maar een jaartje de directie geen loonsverhoging geven.

Het wordt overigens tijd dat ze deze jaarlijkse tombola gaan afschaffen en de zorgverzekering weer de-privatiseren.
Dat kan natuurlijk niet want dan zou de staat al die graaigrage uitvreters moet uitkopen en dat kost miljarden. De privatisering van het zorgstelsel heeft corruptie en misbruik van middelen in de hand gewerkt.
De-privatisering zou ons wel de gelegenheid bieden de invloed van de farmaceuten op het beleid en de uitvoering drastisch te beperken.
In Groot-Brittanniƫ is de gezondheidszorg gratis en wordt direct uit de belastingopbrengst betaald. Daar zijn ze dus heel erg scherp op de vooral organisatorische kosten. Dat kunnen ze ook omdat allerlei managementslagen daar niet nodig zijn.
Daar is de gezondheidszorg ook veel meer gericht op preventie en genezing ipv. zoveel mogelijk behandelingen uitvoeren en zoveel mogelijk medicijnen verkopen. Het overheidsbeleid is daar expliciet ingericht om de invloed van de farmaceutische industrie buiten de deur te houden.

Het Nederlandse zorgstelsel wordt in de praktijk echter volledig gerund door de farmaceutische industrie.
Zowel beleidsmatig als in de uitvoering.
Gezondheidsorganisaties en artsen zijn vooral de vertegenwoordigers en distribuanten van de medicijnboeren, zeg maar de winkelverkopers.

Als gevolg daarvan worden we elk jaar weer geconfronteerd met deze mallemolen zogenaamd vanwege de keuzemogelijkheid en concurrerend vermogen. Daarom zou alles ook goedkoper kunnen.
Nou, we weten wel beter!
De bureaucratie is geƫxplodeerd en ook de winsten die gemaakt worden moeten door u en ik worden opgebracht.
U en ik krijgen dan ook nog de schuld daarvan omdat we ouder worden (vergrijzing).

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 14:41 uur

Voor de aanvullende verzekering is overstappen ook geen optie want medisch vlekje en dan moet je gekeurd worden of zo iets

dit wordt ieder jaar hier weer geroepen, maar is echt niet waar.
ook ik ben duur, maar kan bijna overal heen. ook met aanvullende verzekering.
tandartsverzekering is anders, daar vragen ze wel een gebit met weinig problemen komend jaar, maar die verzekering heb ik nooit

bij mij loont juist aanvullende verzekering, ik wist dat ik door hirsutisme hoge kosten kwijt was aan de huidtherapeut, daarom een duurdere aanvullende verzekering gekozen die juist dit stuk goed vergoed.

zo heb ik het eerder ook wel gedaan met alternatieve kosten

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 14:59 uur

Mijn "geluk" is dat mijn medicijngebruik zo laag is dat ik ruim binnen het eigen risico blijf. Ik mag dus alles zelf betalen en de premie cadeau doen aan de verzekeraar. Daarom heb ik de allergoedkoopste internetverzekering genomen. Dat scheelde een bak geld ten opzichte van mijn verplichte dure verzekering via mijn ex-werkgever. Overstappen loont en is erg gemakkelijk via internet. Je nieuwe verzekering regelt alles voor je.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 16:55 uur
Reactie op Reuzenkakatoe

Mijn "geluk" is dat mijn medicijngebruik zo laag is dat ik ruim binnen het eigen risico blijf. Ik mag dus alles zelf betalen en de premie cadeau doen aan de verzekeraar. Daarom heb ik de allergoedkoopste internetverzekering genomen. Dat scheelde een bak geld ten opzichte van mijn verplichte dure verzekering via mijn ex-werkgever. Overstappen loont en is erg gemakkelijk via internet. Je nieuwe verzekering regelt alles voor je.

Pas maar op met die aller goedkoopste want vaak mag je maar naar een beperkt aantal ziekenhuizen etc. Als je wel wat krijgt en je moet bv 60 km reizen voor een afspraak word je echt niet vrolijk van.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 17:18 uur

Ik denk niet dat ik ga overstappen. Vind met name de service van mijn huidige zorgverzekeraar geweldig. Ik ga er wel nog even naar kijken voor de zekerheid.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 17:30 uur

Ik ben via de gemeente collectief verzekerd. Was eerst zilveren Kruis, stopte ermee, toen de Friesland, en voor volgend jaar is alleen VGZ over. Dus heb weinig keus

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 18:19 uur

Ik vind persoonlijk wat er vergoed wordt en service e.d. belangrijker dan een tientje meer of minder per maand. Zou dan als het zou moeten liever bezuinigen op iets anders.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 21:03 uur
Reactie op Stefanie

Pas maar op met die aller goedkoopste want vaak mag je maar naar een beperkt aantal ziekenhuizen etc. Als je wel wat krijgt en je moet bv 60 km reizen voor een afspraak word je echt niet vrolijk van.

Mijn huisarts en mijn ziekenhuis hebben een contract met mijn verzekeraar dus ze doen nergens moeilijk over en vergoeden gewoon alles. Hun kostenbesparing zit hem in het feit dat ze alles uitsluitend via internet doen en geen telefonische service hebben.
Toch dank voor je waarschuwing.

Login of registreer om te reageren