Kriebel en hoesten

27-11-2019 om 16:47 uur

Hallo

Ik ben half oktober ziek geweest, griep. Nadat ik was hersteld kreeg mijn man en zoon ook de griep. Alleen hun hadden een hele erge kriebel en veel diep hoesten. Ik had dat niet. Nadat het beter met mij ging kreeg in ineens veel pijn met slikken. Dit duurde een week. Toen kreeg ik ineens 2 dagen veel pijn in mijn tong. En toen kwam het. Ik werd wakker. Voelde een rauwe keel en hoesten. Kriebel, hoesten. Het gaat nu al 2.5 week zo. Het is net alsof ik een laag voel liggen op mijn keel die ik niet weg krijg. Heb verder niet echt veel slijm. Heel soms.

Ik ben wel sinds 3 mnd gestopt met roken. Ik dacht grote schoonmaak maar dat moet dan toch gelijk gebeuren en niet pas na 2.5 maand?

Verder is het wel vreemd dat ik er in de nacht geen last van heb. Ik slaap goed. Maar zodra ik opsta komt het weer opzetten. Arts heeft geluisterd en zegt niets te horen op de longen. Ik had gister trouwens een hele goede dag. Geen kriebel en dan merk ik dat het hoesten ook een heel stuk minder is. Soms met praten kraakt mijn stem ook. Oja met mijn mond open uitademen hoor ik een piepje.

Wat kan dit zijn?

Login of registreer om te reageren
27-11-2019 om 17:20 uur

Nou die "grote schoonmaak" kan soms tot wel 5 jaar duren afhankelijk van hoeveel en hoelang je gerookt hebt.
Zo'n griep kan ook allerlei sluimerende kwaaltje triggeren.
Zelf heb ik in januari de griep gehad en daarna nog een half jaar lopen pruttelen.
Kriebelhoest kan langdurig zijn.
Als je het niet vertrouwd, linea recta naar je huisarts.

Login of registreer om te reageren