Anthibiotica

Iemand bekend met Azithromycine

Reacties

• StefanieStefanie Gebruiker
    Ja.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    ja
  • Ingrid22Ingrid22 Gebruiker
    En wat is jullie ervaring ermee . De longarts wil dit gaan proberen omdat ik door de reumamedicijnen vatbaar ben voor infecties en mijn weerstand door de reumamedicijnen laag is
    volgens mij weet je het al van mij maar mijn ervaring is met azithromycine niet goed (allergisch) maar zithromax gaat erg goed (zelfde medicijn, andere hulpstoffen).

ik gebruik het 3x in de week en sindsdien veel minder infecties
    Idd je had dit al eens verteld emsepems
  • ballingballing Gebruiker
    Een paar weken geleden een 5 daags kuurtje met Azithromycine gehad.
    Hardnekkige sinus- en keelontsteking en zowel doxycycline als amoxicilline hadden niet het gewenste effect.
    Al na drie dagen aanzienlijke verbetering en nu helemaal weg.
    Dat ontlokte mij de uitspraak: "Had dat nou meteen gegeven!"
    Nu ben ik 2 maanden aan het sukkelen geweest en had het in 1 week gepiept kunnen zijn.
    Zal wel iets met protocollen te maken hebben.
  • StefanieStefanie Gebruiker
    #7 edited november 2019
    Goede ervaring mee! Maar het is wel voor iedereen anders dus kan je het het beste zelf uitproberen wat het bij jou doet.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    balling schreef: »
    Een paar weken geleden een 5 daags kuurtje met Azithromycine gehad.
    Hardnekkige sinus- en keelontsteking en zowel doxycycline als amoxicilline hadden niet het gewenste effect.
    Al na drie dagen aanzienlijke verbetering en nu helemaal weg.
    Dat ontlokte mij de uitspraak: "Had dat nou meteen gegeven!"
    Nu ben ik 2 maanden aan het sukkelen geweest en had het in 1 week gepiept kunnen zijn.
    Zal wel iets met protocollen te maken hebben.

Arts begint altijd met "basis a.b." zo noem ik het maar. Pas als blijkt dat de bacteriën daar niet gevoelig voor zijn, wordt er naar de zwaardere middelen gegrepen. Zitro is een prima middel, maar geeft ook vaak bijwerkingen. Soms pas op de lange termijn. Bovendien is het duurder dan een simpele amox.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Azitromycine is een tweede keuze antibioticum ivm resistentie.
    omdat de azitromycine ook ontstekingsremmend werkt heb ik het gekregen voor mijn astma. dat het voor mij daarnaast bacteriedodend werkt is mooi mee genomen :-)
    een andere ab is niet ontstekingsremmend
  • ballingballing Gebruiker
    Thirza schreef: »
    balling schreef: »

Arts begint altijd met "basis a.b." zo noem ik het maar. Pas als blijkt dat de bacteriën daar niet gevoelig voor zijn, wordt er naar de zwaardere middelen gegrepen. Zitro is een prima middel, maar geeft ook vaak bijwerkingen. Soms pas op de lange termijn. Bovendien is het duurder dan een simpele amox.

Dankje Thirza en Daantje,

Ik had al zo'n vermoedde dat 't zo werkte.
    Probleem is dat mijn huisarts weet dat doxy bij mij nooit aanslaat.
    Amoxicilline als 7 daagse kuur meestal wel maar had nu een kuur van 5 dagen en dat is gewoon te kort.

Azitromycine en ciprofloxacine werken bij mij altijd als een trein maar vooral cypro is eigenlijk een ziekenhuis AB.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    emsepems schreef: »
    omdat de azitromycine ook ontstekingsremmend werkt heb ik het gekregen voor mijn astma. dat het voor mij daarnaast bacteriedodend werkt is mooi mee genomen :-)

Emsepems, ik dacht dat Klacid ook soms ingezet wordt voor dit doel.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Klopt, claritromycine (klacid) heeft diezelfde werking.

niet dat ik weet.
  • ThirzaThirza Gebruiker

niet dat ik weet.

Longarts overwoog beide middelen, maar koos voor Zithro.
    En wordde benauwdheid dan ook minder?
  • antwoord is ja.... maar daarom kreeg je toch ook onderhouds-ab?
    Hallom emma.zorgdrager. ik moet er nog mee gaan beginnen, morgen naaar lonverpleegkundige
    Ik heb ook RA en de medicatie hiervoor maken mij vatbaar voor infecties.
    Ook is er een toename van emfyseem geconstateerd en ben ik benauwder
  • het kan dat je minder benauwd wordt, maar t hoeft niet en probeer je de zo de luchtweginfecties te voorkomen.
    succes
Log in of Registreer om te reageren.